Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over chinese dwergkwartel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vragen over chinese dwergkwartel

Ik wil misschien een koppeltje chinese dwergkwarteltjes voor in mijn voliere kopen. Mijn voliere is niet echt supergroot dsu daarom is het misschien ook niet handig als de hen een nest maakt en daar eieren in gaat leggen en broeden om alle eieren te laten liggen. Nu mijn vraag: Kan je ook een aantal eieren wegnemen zodat er een stuk of 2 of 3 over blijven om overbevolking te voorkomen?

Ik denk dat dat wel verstandig is, maar ik weet niet hoe de hen reageert op een "leger" nest. Dus je zou bijvoorbeeld ook een paar eitjes kunnen schudden (dan komen ze niet meer uit) of nepeitjes ervoor in de plaats leggen (maar ik weet niet of die bestaan voor kwartels?)
    Maar misschien accepteert de hen het wel gewoon hoor, als je maar 2 of 3 eitjes laat liggen.

Opmerking

Hallo Vogelfan,

Over het algemeen is het zo dat chinese kwartels heel slecht de eieren uitbroeden dus van overbevolking is dan geen sprake.
      Ik heb het afgelopen jaar > 40 eieren gehad van 2 hennetjes en ook na een korte broedperiode van 10 dagen hebben ze de eieren weer links laten liggen.
      Nu ook weer een nest met 8 eieren waar ook weer op gebroed wordt maar de eerste jongen moeten zich nog melden.

Dus maak je maar geen zorgen over de volle voliere met kwartels

Peter

Opmerking

oke bedankt voor de tip

Opmerking

Opmerking

Working...
          X