Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwergkwartels laten broeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik heb zelf dit jaar ook een nestje gehad daar zijn 3 jongen uitgekomen maar die waren heel zwak en konden niet lopen ze zijn na 2 dagen ook gestorven. Wat kan hier de oorzaak van zijn geweest? inteelt?
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

Opmerking

kwartel dood

als je ze bij parkieten in hebt zitten kan het daar aan liggen die hebben er bij mij ook 1 gedood verder weet ik niet of inteelt daar mee te maken heeft (anders man wegdoen en een nieuwe aanschaffen want van de vrouw moet je het hebben en vooral omdat ze de eitjes natuurlijk heeft uitgebroed en dat komt al weinig voor en het kan ook aan de man liggen die wil de kuikens ook wel eens doden of de moeder nam ze niet onder zich en zijn ze dus onderkoeld).

Opmerking

kwartels

Hee
        Mijn hen had gister een kapotte kop, en ik zag nergens bloed aan zitten
        Tijdens t voeren vandaag zag ik bij haan een kale plek op de kop:S
        Wat kan dit zijn?
        heb voor de zekerheid vannacht parkiet appart gezet.
        Hoop dat t geen kat is ofzo.

groeten

Opmerking

Zitten je kwartels misschien in een lage kooi? Klinkt alsof ze misschien (door schrik) op zijn gesprongen/gevlogen en daarbij hun kopjes hebben beschadigd aan het gaas of hout aan de bovenkant van het hok. Zou dat kunnen? Zo ja, dan zou ik adviseren om ze te verplaatsen naar een hoger hok, of piepschuim oid (iets zachts) tegen de bovenkant van het hok te maken zodat het minder hard is.

Kan ook zijn dat ze elkaar hebben gepikt misschien? Zitten ze al lang bij elkaar?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
            Zitten je kwartels misschien in een lage kooi? Klinkt alsof ze misschien (door schrik) op zijn gesprongen/gevlogen en daarbij hun kopjes hebben beschadigd aan het gaas of hout aan de bovenkant van het hok. Zou dat kunnen? Zo ja, dan zou ik adviseren om ze te verplaatsen naar een hoger hok, of piepschuim oid (iets zachts) tegen de bovenkant van het hok te maken zodat het minder hard is.

Kan ook zijn dat ze elkaar hebben gepikt misschien? Zitten ze al lang bij elkaar?
            Nee ze zitten nog maar 2 weken bij elkaar en zitten constant langs elkaar, het hok is 1,80 hoog dus dat zal lastig worden.

Kan het een kan zijn?

groeten

Opmerking

chinese dwergkwartel weer broeds

ze is alweer aan het broeden

Opmerking

kuikentjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ze heeft 12 eieren gelegd en daarvan zijn er 11 uitgekomen!!!!!! (allemaal wildkleur) het 12de ei was onbevrucht.

Opmerking

Zo, dat zijn er een heleboel! Leuk zeg, gefeliciteerd

Opmerking

kwartels

ze heeft 12 eieren gelegd en daarvan zijn er 11 uitgekomen!!!!!! (allemaal wildkleur) het 12de ei was onbevrucht.
                    Dan wordt het toch tijd om er hier wat mooie foto's van te plaatsen.
                    M.vr.gr.
                    Wim van der Linden
                    http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

Working...
                    X