Hey ik wil graag een kwartel of meerdere binnen in een kooi houden kan dat? of gaat dat teveel stinken? en maken ze veel lawaai?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kwartels binnen houden
Collapse
X
-
Een kwartel alleen houden zou ik niet doen. Grote kans dat hij/zij dan ook veel gaat roepen.
Ze stinken wel meer dan andere vogels vind ik, maar als je gewoon zorgt dat de kooi geregeld schoon wordt gemaakt, zal dat best mee vallen.
Zorg wel voor een grote kooi, zodat ze lekker kunnen rondscharrelen.
Vraag eventueel nog advies aan yoontjuh, die heeft haar kwarteltjes deze winter binnen gehouden
-
Ik heb mijn kwartels inderdaad al een tijdje binnen. Heb daarvoor een terrarium gebruikt als noodoplossing. Niet het meest ideale en ik zou er niet weer voor kiezen, ivm het harde glas. Mijn haantje is waarschijnlijk door hoofdletsel overleden nadat hij hard tegen het glas aan is gekomen (mijn hen joeg nogal vaak achter hem aan) Donderdag gaat ze weer naar buiten met dit keer 2 nieuwe vriendjes (een haan en een hen)
Het buitenhok is een heel stuk ruimer gemaakt.
Maarre ze zijn best goed binnen te houden in een langwerpig hok. Zorg er wel voor dat het hok hoog genoeg is en dat je de bovenkant met bijvoorbeeld vijvernet afdekt. Zorgt voor veel ventilatie en als ze opvliegen komen ze niet tegen iets hards aan.
Mijn hennetje kraait regelmatig (deed mijn haan ook) Ik vind het opzich niet zo'n storend geluid, maar mijn vriend denkt daar anders over
Meestal doen ze dit 's ochtends en als ze vogelgeluiden horen bijvoorbeeld van de televisie of van buiten. Maar ook dan lang niet altijd.
Vind het nog steeds geweldige vogeltjes en vond het ook erg gezellig om ze binnen te hebben. Je krijgt zo veel meer mee van de gedragingen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking