Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine kippen in voliere?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kleine kippen in voliere?

Hallo,
    Ik heb een voliere van 3x4 m en daar vliegen zebravinken en japanse meeuwtjes.
    Nu heb ik een paar chinese dwergkwartels gehad, maar die hebben zich dood gevlogen.
    Ze waren erg druk(paniekerig).
    Eigenlijk wil wel weer een paar kipjes onder in de voliere onderbrengen.
    Kan dit?

Geen kippen in je volliere doen.
    Kippen pikken en eten alles wat op de grond komt ,,dus zo ook jonge vogeltjes.

Chinese dwergkwartels behoort gewoon goed te gaan .Niet meer dan een koppeltje.
    Zorg wel voor wat beschutting op de bodem ,,hei plantjes ,,lang gras ,,een dakpan ,of zoiets .

Opmerking

Misschien is het een idee om een klein hokje voor de dwergkwarteltjes te maken (eventueel met 2 in/uitgangen) waar ze altijd in kunnen vluchten als ze bang zijn. Planten (varens bijv.) vinden ze ook fijn om onder te schuilen, maar die van ons rennen het binnenhok in als ze echt in paniek zijn door iets.

Wij hebben zelf overigens een klein randje van bakstenen aan de onderkant van de voliere en dat scheelt ook veel: als er mensen langslopen schrikken ze daar minder van omdat ze achter dat randje verscholen zitten. Bij de ingang van het binnenhok hebben we nog een extra plank hout tegen het gaas aan gemaakt, zodat het daar echt een rustige plek voor ze is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
        Misschien is het een idee om een klein hokje voor de dwergkwarteltjes te maken (eventueel met 2 in/uitgangen) waar ze altijd in kunnen vluchten als ze bang zijn. Planten (varens bijv.) vinden ze ook fijn om onder te schuilen, maar die van ons rennen het binnenhok in als ze echt in paniek zijn door iets.

Wij hebben zelf overigens een klein randje van bakstenen aan de onderkant van de voliere en dat scheelt ook veel: als er mensen langslopen schrikken ze daar minder van omdat ze achter dat randje verscholen zitten. Bij de ingang van het binnenhok hebben we nog een extra plank hout tegen het gaas aan gemaakt, zodat het daar echt een rustige plek voor ze is.
        Welke "normale gangbare planten" zouden onder in de voliere mogen?

Opmerking

hedera is erg fijn voor ze om onder te schuilen.

groetjes Petra.

Opmerking

Heide planten ,en graspollen zijn ook prima.
            Ook kun je beschutting maken met enkele stukjes boomstam.

Opmerking

Dank jullie allen voor de info.

Opmerking

Ik heb wel 2 zijdehoentjes onder de kanaries lopen dit gaat goed maare ga wel ikets veranderen....
                Ga een schot tussen maken met planken de voliere dus in 2en splitsen bovenin voor kanaries onderin voor kippen want nu zitten de kanaries steeds onderin in de kippenstront te graven en das ook niet zo goed toch
                Het kan dus wel maar kippen hebben veel ruimte nodig kijk even op www.kippenforum.nl veel info over huisvesting enz.
                www.flickr.com/photos/daniellewanders/

Opmerking

Wij hebben zelf een serama kipje (kleinste ras). Deze worden vaak niet zwaarder dan 300/400 gram en zijn dus echt klein. Toch doe ik haar niet in de voliere omdat ze toch ander voer eten dan de vogels. Stel dat een kanarie of zebravink zo'n groot stuk graan doorslikt, dan stikken ze toch?
                  http://www.vogelarena.com/voliere/volierebox.php

Opmerking

We geven onze kippen gemengd graan met gebroken maiskorrels de mais wordt alleen gegeten door de kippen maar het is "vechten" om het gemengde graan. Alles zit op de grond en maar zoeken en eten echt leuk om te zien!
                    Ben niet bang dat ze zullen stikken in een graankorrel ze zijn erg klein en de kanaries weten wat ze kunnen eten en wat niet
                    www.flickr.com/photos/daniellewanders/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door melliejj0201
                      Wij hebben zelf een serama kipje (kleinste ras). Deze worden vaak niet zwaarder dan 300/400 gram en zijn dus echt klein. Toch doe ik haar niet in de voliere omdat ze toch ander voer eten dan de vogels. Stel dat een kanarie of zebravink zo'n groot stuk graan doorslikt, dan stikken ze toch?
                      Hoe lang gaat dat al goed, dit lijkt mij ook wel leuk.

Opmerking

Working...
                      X