Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwergkwartel kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• chinese dwergkwartel kweken

hey ik wil graag chinese dwergkwartels in een buitenvoliere moet ik dan 1 haan en 1 hen.En als ik kuikens wil gaat dat gewoon vanzelf of moet je ze echt samen apart zetten
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

best 1 hen en 1 haan,
    niets gaat vanzelf,
    kijk anders eens op internet, er valt veel te lezen

Opmerking

Tegenwoordig gaat het niet meer vanzelf bij chinese dwergkwartels
      als je nu kuikens hebt is het meer puur geluk dat je een goed hennetje hebt

best per koppel houden als je toch kuikens wil

zorg ook voor een beschutting zodat ze kunnen schuilen bij guur weer
      beschutting kan zijn : schuine dakpan, hoopje stro,schuine plank,....

Opmerking

maar moet ik ze apart zetten en moet ik de eieren in broedmachine leggen of niet

en hoe zit dat bij Harlekijnkwartels zijn die net zo als chinese dwergkwartels

Opmerking

Ik zou eerst kijken of ze natuurbroed "in zich hebben".

De haan zou ik erbij zetten. Als die agressief reageert op de jongen kan hij nog altijd weggehaald worden.
          Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

als er jonge kuikens zouden komen kun je ze gewoon bij de ouders laten zitten of wegnemen maakt niet uit

als je veel kwartels wilt kun je de eieren in een broedmachine leggen
            maar dan heb je wel geen natuurbroed en dit is hetgeen waardoor
            de kwartels niet makkelijk een nestje maken en broeden omdat het merendeel uit broedmachines komt

denk dat er geen groot verschil is tussen harlekijn en chinese

Opmerking

oke bedankt wat is het grote verschil in uiterlijk tussen Harlekijnkwartel en chinese dwergkwartel

- hij is groter
              - en volgens mij is de chinese dwergkwartel blauwachtig en Harlekijnkwartel niet

klopt dit en is er nog meer verschil

Opmerking

[QUOTE=allesfreak;44444]oke bedankt wat is het grote verschil in uiterlijk tussen Harlekijnkwartel en chinese dwergkwartel

- hij is groter
                - en volgens mij is de chinese dwergkwartel blauwachtig en Harlekijnkwartel niet
                QUOTE]

harlekijn heb je alleen in wildkleur, chinese kun je bijna in alles vinden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                  best 1 hen en 1 haan,
                  niets gaat vanzelf,
                  kijk anders eens op internet, er valt veel te lezen

Goede voeding en een voliere met voldoende schuilgelegenheid ,,en het gaat gewoon vanzelf.

Opmerking

oke bedankt ik vind wildkleur ook het mooiste dus dat komt goed uit

Opmerking

kan ik ook bijvoorbeeld 2 chinese en 2 harlekijnkwartels in me voliere zetten of krijg je dan dat dat de chinees met harlekijnkwartels gaan paren of vechten

Opmerking

zou ik niet
                        doen heb enkel chinese maar de mannetjes
                        zijn erg agressief in de "kweekperiode" en vallen iedereen aan

weet niet hoe het zit met de harlekijnse maar denk dat dit niet veel verschilt

Opmerking

tis toch moeilijke keuze chinese of harlekijn ze hebben allebei zo hun voordelen

Opmerking

dan zul er nog een beetje moeten over nadenken he

Opmerking

Ik heb nu een ch dwergkwartel haan met 2 hennen in een voliere in de schuur (verwarmd).Ze hebben ongeveer 14 eieren en een van de hennetjes komt niet meer van de eitjes af.Ik heb ze in de dierenwinkel gekocht als broedmaschine kwartels.Ik ben heel blij mee dat ze gaan broeden.
                              Ik heb ze al best lang maar nog nooit eitjes van hun gehad.Of ze echt doorgaan met broeden dat weet ik nog niet.Ik hoop het wel.Ik laat ze gewoon met rust.
                              Ik moet wel zeggen dat ik veel schuilplaatsjes geplaatst in de voliere.Misschien helpt dat wel.Ik heb van baksteenen een hutje gemaakt,een schuine houten plaat tegen de muur en kleine kunstkerstboom van ongeveer 30 cm.Ze hebben een nest gemaakt onder de kunstboompje en vanaf de begin de eieren in de nest gedeponeerd.
                              Ik wist niet dat ze eieren hadden maar vandaag kon ik de eene hennetje niet vinden dus heb ik de voliere ondergezocht.En ze zat op de eieren.
                              Mijn erwaring is met ch.kwartels dat ze de tijd moeten hebben om aan hun nieuwe omgewing te wennen.Ze moeten echt vertrouwen hebben en zo veel mogelijk met rust gelaten worden.Maar dat is met de meeste vogels zo.
                              Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Working...
                              X