Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartelhennetjes durven niet naar binnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tropic
    @ Nico,

Ik heb niet graag dat je mijn juist antwoord in twijfel trekt.
    De vraag gaat, (zelfs met foto) over oude vogels, en niet over jongen.
    Een jonge kwartel van een vingerhoed groot geef je trouwens geen meelwormen, zelfs geen dode.
    Tssss of je het graag hebt of niet interesseert me niet zoveel....

Jou antwoord was juist, maar niet volledig. Er lezen ook andere mensen mee die levende meelwormen aan jonge kwartels willen geven. Vandaar mijn aanvulling. Als je dan al op je teentjes getrapt bent, moet je de oorzaak toch echt bij jezelf zoeken en niet naar mij wijzen.

TORI: Om op de vraag terug te komen hoe de kwarteltjes in het nachthok te krijgen? De zandheuvel is een idee, misschien is het ook wel mogelijk om het inloopgat te verlagen? maar ik weet dus niet hoe je dan aan de binnenkant uitkomt.

Opmerking

Dat hadden wij thuis ook, maar dan met onze kippen..

Ik weet niet of het ook bij jou vogels werkt alleen bij ons werkte het goed;
      Leg wat voer in het nachthok.

Dan komen ze vanzelf

Ik weet niet of het werkt.
      SUC6

GR. Nele

Opmerking

Als je ook eten en drinken in het binnenhok kan zetten, sluit de kwartels dan enkele dagen en nachten op in het binnenhok. Doe dan de opening terug open (de kwartels niet opschrikken) en zorg dat de kwartels uit zich zelf naar buiten kunnen.
        Als ze nadien nog niet terug binnen gaan bij regen of koude, zitten gewoon liever buiten en zal er niet veel aan te doen zjn.

Opmerking

ik weet niet maar bij mij gaan ook nooit in het nachthok tenminste, niet s'nachts. Overdag lopen ze in en uit maar 's nachts gaan ze lekker met z'n allen bij elkaar zitten in de buitenlucht, zelfs als het 's nachts 5 graden vriest zitten ze nog lekker buiten en er is er nog nooit eentje doodgegaan die eventuele verschijnselen had van koude

Opmerking

Working...
          X