Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartelhen legnood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
    Ok, Geef je je kwartels ook gebroken eierschillen? Ze
    hebben echt veel kalk nodig voor het produceren van een stevig ei.
    Ze zit nu in 2de voliere en heb haar alle uitgekomen ei schillen gegeven dus ze kan ff vooruit. Ik zal blij zijn als ze eindelijk eens stopt met leggen omdat er al een nest met jongen is en het mannetje alles doet.
    Zie andere topic :-)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Oehoe1981 Bekijk Bericht
      Ze zit nu in 2de voliere en heb haar alle uitgekomen ei schillen gegeven dus ze kan ff vooruit. Ik zal blij zijn als ze eindelijk eens stopt met leggen omdat er al een nest met jongen is en het mannetje alles doet.
      Zie andere topic :-)
      De eischillen van de kuikens uit het een ander topic? En is dit dezelfde hen of een tweede hen?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk Bericht
        De eischillen van de kuikens uit het een ander topic? En is dit dezelfde hen of een tweede hen?
        Correct, dezelfde hen als vorige topic en eischiljen van kuikens. Deze lagen 40cm naast het nest
        Last edited by Oehoe1981; 24-06-2015, 10:22.

Opmerking

Nemen de kuikens niet veel van het calcium die in de eischaal zit om zelf hun beendergestel aan te maken?

Is er iemand die weet of dit veel verschil maakt of het toch beter is om de eischaal van kippen te gebruiken? Ook al door het feit dat er ook vaak afvalstoffen van een kuiken in het ei achterblijven. Het lijkt veel gemakkelijker om eischalen te nemen van kuikens die zijn uitgekomen, maar deze hebben daar ook de hele tijd in geleefd (bloedvaten, vaak al uitwerpselen in het ei zelf,...)
          Last edited by kevin; 26-06-2015, 09:48. Reden: schrijffout

Opmerking

ik denk dat je beter schone eieren kan pakken.
            groeten gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
              ik denk dat je beter schone eieren kan pakken.
              Klopt maar ik wil ook niet een paar eitjes laten liggen die iets open zijn met rottende kuikens erin

Opmerking

ze houd het ei niet op, legnood heeft vele oorzaken. Mogelijk is het gekomen door temperatuur verschillen in de nacht, of bijvoorbeeld een wat dwarsliggend ei dat je door het masseren goed gekregen hebt (Gezien het normale gewicht)
                webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Working...
                X