Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te laat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• te laat?

Hallo

Heb een koppel chinese dwergkwartelsgekocht.
    Nu is mijn vraag : gaan deze dit jaar nog kweken of ben ik te laat.

Ligt aan leeftijd, omstandigheden.

En dan nog de vraag of de jongen uitgebroed gaan worden en in leven blijven.

Succes. Altijd leuken spannend om in de gaten te houden.
    (let er wel op dat jonge kwartels speciale zorg nodig)

Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

(let er wel op dat jonge kwartels speciale zorg nodig)

whahaha sorry!, maar speciale verzorging nodig?, ik gaf juist kanarievoer met beetje putter en sijsmengeling onder elkaar juist voor de andere vogels wat er bij zaten dan, en paar pinky's en meelwormen en buffelwormen ook voor de andere vogels wat er bij zaten, gelijk kanarie's en europese vogels, en ik heb 4 jonge gehad van in het begin, ik heb geen 1 dood gehad?, dus speciale verzorging? heb zo mijn twijfels hoor.

Opmerking

Misschien bedoeld Chantal met speciale zorg ook bijvb aangepaste waterbak,laag met een steentje of knikkers erin zodat ze niet verdrinken,oppassen met zand zodat ze dit niet opeten en doodgaan.
        Ze zien alles als eetbaar.
        Zomaar een paar ideetjes.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

jha ok heb je gelijk in, ik zelf gebruiken voor waterbakje gewoon een deksel van een emmertje, en daar deed ik het water in, kunnen ze nooit verdrinken want stond maar paar millimeter water in.

waar wel mee opgelet moet worden(was hier toch), ik had 2 koppels in de voliere zitten, voliere was 4l 2b 2.20h, toen ik jonge had viel het andere hennetje wel de jongen aan, maar voor de rest had ik geen klachte, zijn nu zo goed als volwasse want zie het verschil nog niet meer met de jonge haantjes en de oude haantjes helaas.

Opmerking

Ja ik weet dat de kuikens niet mogen verdrinken en geen zand mogen eten enz.
            Maar wat kan ik er aan doen om mijn kwartels dit jaar nog te laten kweken

Opmerking

wat je kunt proberen (maar als het nog lukt is wat anders), ik zou je aanraden insekten te geven tot het haantje driftig wordt en op het hennetje kruipt, en hopen tot het hennetje eitjes legt in een nestje wat ze zelf maakt en dan gewoon hopen op bevruchtje eitjes en op jongen.

ik heb van 1 hennetje 4 jongen gehad, hennetje is helaas overleden met het verplaatsen na een andere voliere(nek gebroken in de loper), maar het haantje heeft de jongen goed verder opgevoed gelukkig.

maar heb nog een wit hennetje zitten wat nog nix heeft gedaan, jha eitjes leggen maar had ze weg genomen wegens omstandigheden met het andere hennetje van toen, dit wit hennetje is terug volop bezig met eitjes te leggen en heeft er al een paar in een hoekje gelegt(ziet er veel belovend uit), ook hier geef ik dus eivoer voor europese vogels,pinky"s buffelwormen en meelwormen volop, zou het je aanraden het ook te proberen vooral insekte, haantje wordt mooi driftig en denkt dan maar aan 1 ding, en dat is juist de bedoeling er van, maar je moet zorgen voorschuilplaatsen tot zij zich kan verstoppen voor het haantje als het moest zijn, en veel rust geven dus niet elke dag kijken als ze eitjes in het nestje heeft, gewoon laten doen en komt alles vanzelf.

Opmerking

OK bedankt voor de tips ga ze meteen uitproberen!
                Als het zover is zal ik wel wat foto's posten
                ( welke insekte geven jullie zoal)

Opmerking

ik geef pinky's diepvries,buffelwormpjes levend, meelwormen levend, miereeitjes(grote mieren bosmieren),kleine spinnetjes zelf gevangen en ingevroren, kleine sprinkhaantjes wat je zo kunt vangen, en gekochte krekels kleintjes krijgen ze hier ook om de 2weken, kleine afwisseling kwa insekten, bv vandaag meelwormen en pinky's, morgen buffelwormen en krekels, en zo wissel ik wat.

wat andere allemaal geven kwa insekten weet ik niet.

Opmerking

OK bedankt

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                      Misschien bedoeld Chantal met speciale zorg ook bijvb aangepaste waterbak,laag met een steentje of knikkers erin zodat ze niet verdrinken,oppassen met zand zodat ze dit niet opeten en doodgaan.
                      Ze zien alles als eetbaar.
                      Zomaar een paar ideetjes.
                      Inderdaad, jij begrijpt het.

Groetjes, Chantal
                      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Working...
                      X