mijn eerste chineese kwartel hen zit weer te broeden .op een paar eitjes
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
kwartel hen broeds
Collapse
X
-
-
Zit ze nou op steen? Beschadigt dat haar eitjes niet?
Ja, de natuur is erg vroeg dit jaar. Maar voor hetzelfde geld krijgen we vroeg in de herfst, oktober/ november ofzo, al te maken met hevige vorst. Dan heb je spijt dat je nu het broedseizoen nog wilde uitstellen.
Laat de natuur maar lekker haar gang gang.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
ze heeft zich inderdaad in in hoekje op tegels een nestje gemaakt
ja ze zoeken het zich zelf uit waar ze willen broeden ...ik laat haar ook maar .eens kijken of deze eerste eitjes bevrucht zijn (man zit er wel bij
de voliere daar heb ik nog het plastiek voor .alleen bij zon dan haal ik het even er voor uit .wat heb ik een leuke hobby .
juist vogels houden :) :)
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jfk1ze heeft zich inderdaad in in hoekje op tegels een nestje gemaakt
ja ze zoeken het zich zelf uit waar ze willen broeden ...ik laat haar ook maar .eens kijken of deze eerste eitjes bevrucht zijn (man zit er wel bij
de voliere daar heb ik nog het plastiek voor .alleen bij zon dan haal ik het even er voor uit .
Het weer en temperatuur is zo lente-achtig dat de vogels net als de rest van de natuur voor lopen. Bij ons zitten een paar koppels op eitjes stevig te broeden. Van de week besloten het gezien de temperaturen te gaan laten liggen.
Ik zal je updates over de kwartel met nest in de gaten houden. Leuk!
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door TalHet weer en temperatuur is zo lente-achtig dat de vogels net als de rest van de natuur voor lopen.
Ik leg dan weliswaar geen eieren, maar ben al wel volop bezig in de tuin.
Wat een verschil met vorig jaar rond deze tijd. Onderstaande foto is van medio februari 2013.
Na zo'n harde en lange winter als vorig jaar mogen we nu dan ook even bijkomen met een zachte winter...... vind ik.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Hoi
Jammer, dat is minder dan. Ook inderdaad erg vroeg in het jaar en aangezien ze het wel meestal minimaal 2 keer proberen per jaar komt er hopelijk nog wel een goede rondeAlbino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door gijsie Bekijk Berichtja jammer dat het niet is gelukt. denk dat het later dit jaar wel moet lukken. alvast succes toegewenst.
ja ik heb 4 natuurbroed hen lopen
dus er zal zeker weer een nest komen .met jonge kwarteltjes .wat heb ik een leuke hobby .
Opmerking
-
Jammer!
Misschien dat de eitjes toch te koud zijn geworden omdat ze op de bodem liggen.
Gelukkig hebben ze nog de hele zomer voor zich.
Komt vast wel goed dat je toch weer jonge kwartels in je hok gaat krijgen!
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
echt op de grond lagen ze niet .ze slepen wel wat takjes en zo na het nest
maar ik denk toch gewoon dat het iets te vroeg geweest is .
maar de zomer staat nog voor de deur .hoop op veel zon en warme dagen .wat heb ik een leuke hobby .
Opmerking
-
Genoeg tijd nog voor een mooi nest kwartels.
Groetjes, Chantal
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking