Mededeling

Collapse
No announcement yet.

natuurbroed kwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• natuurbroed kwartels

hallo ik zou graag met kwartels kweken.

maar waar vind je tegenwoordig nog kwartels die hun broed instinct nog hebben?

kwartels genoeg maar allen broedmachine ...

waarom moet de mens alles verzieken ?

met men vissen hetzelfde prachtige dieren maar geen broedgedrag.
    (eieren bewaken en jongen verzorgen)
    MVG senne
    16 jaar !

http://waarneming.nl/

Ik heb ze helaas niet meer, ik had echte natuurbroed kwartels, enkele mensen hebben ze nog wel denk ik
    Je kunt het beste even rondkijken, en bij sommige weet je zeker dat het natuurbroed kwartels zijn, als de foto's bijvoorbeeld zijn genomen van de moeder kwartel op een nest broeden, een hen met kuikens achter haar aan
    Op dat soort dingen moet je letten
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Opmerking

ja maar als ze niet willen broeden .

dan lukt het ook niet he .

men kwartel heeft nu de eerste keer in 3 jaar eens gebroed.

heb wel geen kuikens gehad.
        MVG senne
        16 jaar !

http://waarneming.nl/

Opmerking

Opmerking

Senne,

Heb dan wel geen kwartels ,maar ze zijn er echt wel ,alleen is het de vraag of diegene de kuikens ook groot krijgt?.Ken ook wel kwekers die aan natuurbroed doen ,maar zelden enkele kuikens groot krijgen , door van allerlei invloeden.
            Doe maar eens een oproep op VMP ,krijg je echt wel reactie ,deze zijn dan wel een stuk duurder.

Gr ,Hubert

Opmerking

Opmerking

Natuurbroed kwartels 5,- euro per stuk ? Voor een haan zou ik dat nooit betalen, want haan had bij nooit qua invloed op de natuurbroed
                Ik zou voor een hen 5,- euro per stuk maximaal betalen, ik denk dat ik ongeveer deze prijs ook heb gedaan
                Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                Vergeet niet te kijken op mijn site!
                http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Opmerking

Hallo

Ik zou graag volgende lente van jullie willen horen of je met deze natuurbroed wel jongen kunnen kweken hebt.
                    Want ik kweek natuurbroed zelfs met ouders die uit de machine komen en sommige van mijn natuurbroed ouders, broeden zelf ook niet.

Het is zwaar overdreven dat enkel natuurbroedkwartels zelf ook broeden.

Ik merk dat jullie hier allen van overtuigd zijn, maar weten jullie dit ook uit eigen ervaring of alleen van gelezen of gehoord ?

Opmerking

Natuurbroed

Hoi Senne,
                      Ik heb 2 weken geleden nog 2 hennetjes weg gedaan (natuurbroed)
                      Ik heb deze nazomer een 10 tal jongen gehad en zit nu nog met een 8 tal jongen in de buitenvoliere. Allen natuurbroed en uitgebroed in buitenvoliere.
                      Dus: je vind ze nog genoeg hoor ;-)
                      Audi et alteram partem

http://buiten-voliere.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door DimitriD
                        Hallo

Ik zou graag volgende lente van jullie willen horen of je met deze natuurbroed wel jongen kunnen kweken hebt.
                        Want ik kweek natuurbroed zelfs met ouders die uit de machine komen en sommige van mijn natuurbroed ouders, broeden zelf ook niet.

Het is zwaar overdreven dat enkel natuurbroedkwartels zelf ook broeden.

Ik merk dat jullie hier allen van overtuigd zijn, maar weten jullie dit ook uit eigen ervaring of alleen van gelezen of gehoord ?
                        hallo, klopt heb je een punt, ik ga morgen nog een kwartelhennetje halen wat geen natuurbroed is wel een hele witte, en dan kan ik je in het vroegjaar vertellen wat me het gemakkelijkste af ging, de natuurbroed-hen of gewoon broedkast-hen.

ik heb zelf geen kwartels gekweekt, ik heb het alleen bij een maat van me gezien, maar ook vele eitjes in totaal gehad maar idd ook eerst niet wille broede, en toen toch gelukt, ben benieuwd wat hier gemakkelijkste gaat gaan, maar dan weet ik dan pas, en zeker om dat mijn natuurbroed-hen van dit jaar is 2013dus jong ding als zij al zowiezo gaat broede is zeer klein denk ik dan zelf?.

Opmerking

Ik heb twee kwartels uit de broedmachine. Samen hebben ze in de voliere gezorgd voor 25 jonge natuurbroed kwarteltjes. Instinct is niet weg, denk ook niet dat dat ooit gebeurt. Ik geloof daar niet in. Geef ze een mooi dichtbegroeide voliere en ze gaan vanzelf hun gang

Opmerking

ik zou ook eens Buffalo wormpjes proberen
                            dat werkt bij de kweek want het vrouwtje gaat sneller tot broeden over met veel insecten

Opmerking

hier kweek ik ook cdk natuurbroed
                              afgelopen zomer 3 nesten gehad ..heb wel 4 hennetjes lopen en 2 haantjes in mijn voliere dit alles gaat hier goed

momenteel nog 1 natuurbroed kwartel haantje van afgelopen zomer die een nieuwe voliere zoekt

interesse laat het maar weten
                              wat heb ik een leuke hobby .
                              juist vogels houden :) :)

Opmerking

Working...
                              X