Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese dwergkwartels bij Japanse grondkwartels?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Chinese dwergkwartels bij Japanse grondkwartels?

Beste vogelvrienden,

Bij de vogelopvang waar ik werk, De Bonte Piet, zijn 7 chinese dwergkwartels gedumpt. Ze werden gevonden in het huisje, waar dieren in gezet kunnen worden als er niemand aanwezig is. Zonder briefje, zonder afzender. Het gaat om 4 haantjes en 2 hennetjes. De haantjes zitten gebroederlijk bij elkaar in een hok, en de hennetjes zitten samen in een ander hok.
    Natuurlijk kwam daar de vraag aan mij of ik er niet een paar wil meenemen. Ik wil dat wel, maar ik weet niet of dat wel kan zonder problemen te veroorzaken met de japanse grondkwartels die hier al lopen (1 haan, 4 hennen).
    Heeft iemand hier ervaring mee? Wat raden jullie aan? Wel of beter maar gewoon niet doen? Ons hok is 2,5x1 m. Hoogte 2,20.

Groetjes, Kitty.
    ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.

Misschien kunnen er wel nog enkele hennen bij maar geen haan. Anders kan je misschien nog een plank maken met een plankje om erop te komen dan hebben ze wat meer plaats
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Ik denk dat je dat jonge mereltje uit dierenliefde hebt willen helpen, maar volgens mij is het geen goede keuze geweest om te proberen dat mereltje weer terug te zetten in het nest.
          De kans is aanwezig dat je de ouders hebt laten schrikken en ze daarom een hele poos niet meer hebt gezien.
          Jonge, pas uitgevlogen vogels zitten de eerste dagen wel meer op de grond en in de struiken en moeten nog heel veel leren.
          Op de avond mag je verwachten dat ze hun buikje redelijk vol hebben en de nacht prima kunnen doorkomen.
          Misschien dat je de ouders morgenochtend nog blij kunt maken door het vogeltje weer los te laten in de tuin.

Veel succes met je kwarteltjes.

mvg. Eelke

Opmerking

Hi Ele,

Toen ik hem 's morgens had teruggezet waren de ouders er nog bij, en gingen hem weer voeren. Dus ik dacht dat het goed was gegaan. Wel bleef er aldoor een kat bij die het nest inmiddels ook had gevonden. Omdat de ouders weer naar hem toegingen had ik er wel vertrouwen in. Toch was hij gisteravond alleen en de ouders weg. Dit in combinatie met een kat die erbij in de buurt bleef zei me dat het beter was om hem dan mee te nemen. Al zie ik het ook liever anders.
            Misschien dat ik hem weer hier uitzet als hij sterk genoeg is.

Opmerking

Working...
            X