Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke grondvogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke grondvogels

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb veel vragen, wellicht kunnen jullie helpen!

Ik ben bijna klaar met mijn voliere te bouwen, deze heeft een binnenhok van 3.0 bij 3.0 en 3 meter hoog. Met een goed beplante buiten voliere van 2 m breed en 7 meter lang en 2.9 hoog.

Er zullen kanaries, vinken,nachtegalen en kardinalen in komen.

Nu wil ik graag een mooie kwartel soort er in hebben maar weet niet goed welke.

Dit omdat ik veel lees dat bv. Californische kwartels en andere veel onrust geven omdat ze hoog willen slapen.

Ik zou graag een soort willen hebben met vooral een mooie roep/geluid, ik heb geen last van buren dus dat scheelt!

Wat denken jullie ervan, ik dacht zelf aan Californische Kuifkwartels.

Graag verneem ik hoe en wat.

Gr. Nick

Californische kuifkwartels zie ik bijna dagelijks in het wild en eten mijn overgebleven oude zaad. Zijn hele goede vliegers en ik zou ze niet in mijn voliere willen hebben. Te verstorend.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

japanse of harlekijn kwartels vind ik geschikter

Opmerking

Als californische kuifkwartels zich overdag goed kunnen verschuilen, zullen ze alleen in de avond het hoogste punt in de voliere opzoeken om te overnachten.
        Voor de rest zullen ze beneden de grond afstruinen.
        Als je deze wil kopen, zoek dan bij de particuliere kwekers naar natuurbroed; jongen uit een broedmachine zullen de neiging hebben om niet/slecht te gaan broeden (dat is tenminste mijn ervaring).
        Zorg dus voor een goede onderbegroeiing (graspollen, heidestruiken etcetc), en dan zullen ze niet meteen omhoog schieten als ze iets zien wat ze niet aanstaat.
        Mijn ervaring is dat kuifkwartels nogal snel vatbaar zijn voor wormen, let hier dus op (regelmatig kuren!).

Harlekijnkwartels zijn een stuk rustiger (en kleiner). Ze zullen niet omhoog gaan, ook niet in de avonduren. Geeft dus wel meer rust in de voliere. Ook deze komen het beste tot hun recht in een goed beplante voliere.
        Qua wormen vond ik deze kwartels een stuk sterker, dat is dan ook wel een voordeel.

Succes met je keuze, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
        Groeten,

-J.J.-

Opmerking

en hoe zit dat me junglebush kwartels? ik vind die namelijk de mooiste en ook vind ik hun zang heel mooi maar heb geen zin in stoorzenders in mijn voliere, ik doe namelijk uitsluitend aan natuurbroed in een buitenvoliere
          groet'n Harm

Opmerking

junglebush kwartels zijn inderdaad ook erg mooi maar ik snap je probleem niet helemaal Harm.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
              junglebush kwartels zijn inderdaad ook erg mooi maar ik snap je probleem niet helemaal Harm.
              dank voor je reactie.
              ik hoop dat ze niet opvliegen en eventueel broedende vogels daarbij verstoren
              of dat ze s'nachts op stok gaan

Opmerking

Working...
              X