Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roulrouls op gemak stellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• roulrouls op gemak stellen

Hallo

Zo als ik al zei heb ik een koppel roulrouls
    gekocht.
    Nu heb ik op internet gelezen dat het tamelijk rustige vogels zijn.
    De vogels die ik heb aangeschaft zijn zeer wild ze hoeven mij maar te zien of ze vliegen al op.
    Nu weet ik niet hoe dat kan maar misschien dat ze in een vreemd hok zitten.

Maar hoe kan ik ze weer een beetje tam krijgen.

gr. Jos

probeer ze heel rustig te benaderen dus alles heel kalm aan en gooi eens een paar meel wormen voor hun op de grond en als ze komen dan elke dag iets dichter bij zo heb ik het ook gedaan met mijn cin,dwerg kwartels zit 1 nadeel aan als ik nu in het hok kom moet ik ze eerst op pakken en op een andere plek zetten anders kom ik het hok niet in zo tam zijn ze

Opmerking

hallo
      zijn er nog meer liefhebbers die het zelfde hebben mee gemaakt dat de vogels zo wilt zijn en hoe hebben jullie dat opgelost.

gr. Jos

Opmerking

ik weet niet hoelang je ze al hebt maar
        ik zou het gwn de tijd geven, en af wachten
        Groetjesss Bob
        tips zijn altijd welkom!

Opmerking

ik heb ze nu 3 dagen.

Opmerking

ik denk dat ze gewoon nog even moeten wennen
            Groetjesss Bob
            tips zijn altijd welkom!

Opmerking

Zorg voor goede verstop plaatsjes zodat ze weg kunnen kruipen en zich veilig voelen.

Neem de tijd, blijf vooral rustig en ga er niet achter jagen.

Dan eten ze over een paar weken uit je hand

Opmerking

neem de tijd en veel meelwormen en geef ze iedere dag tijdens het voeren een paar en het komt gewoon goed mijn RR eten uit m,n hand (en zitten nu met eieren)

succes

Opmerking

Opmerking

En hoe is het op dit moment met je roul rouls? Zijn ze al een stuk rustiger na 3 weken. Ik ben benieuwd

Opmerking

Zou ze niet teveel meelwormen geven, beter is buffelootjes, maar geef je toch meelwormen, dan is het beter de kop er even afknippen, die kunnen ook schade toebrengen aan je kwartels of Roul Rouls. Ook miereitjes zijn een delicatesse voor je kwartels. Mvg: Henk

Opmerking

Miereitjes zijn toch verboden, waar haal je die dan?
                        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                          Miereitjes zijn toch verboden, waar haal je die dan?
                          Miereneitjes zijn hier in het hoge Noorden zeker niet verboden, ook nog nooit zo geweest, maar je kunt ze ook zels opzoeken. Ze zitten heel graag op droge plekken onder tegels of stenen. Maar bij ons is zeker wel een dierenzaak die ze verkopen, maar daar heb jij helaas niets aan. Succes vr gr, Henk

Opmerking

Nee jammer, dat die in mijn streek niet te koop zijn.

Miereneitjes uit de winkel is meestal ook onder tafel handel.

Want het zijn eitjes van de rode bosmier en die zijn beschermd.

Die tuinmeieren eitjes zijn geloof ik niet beschermd.

Bedankt voor je reactie.
                            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                              Nee jammer, dat die in mijn streek niet te koop zijn.

Miereneitjes uit de winkel is meestal ook onder tafel handel.

Want het zijn eitjes van de rode bosmier en die zijn beschermd.

Die tuinmeieren eitjes zijn geloof ik niet beschermd.

Bedankt voor je reactie.
                              Ik wilde nog een correctie toepassen, maar jij hebt het zelf al gezegd, inderdaad zijn de rode bosmieren verboden, ook hier in het hoge Noorden, maar ik bedoelde de gewone mier die hier onder de tegels en stenen leven. De rode bosmiereneieren kun je wel gedroogd kopen, maar die zijn ook wel goed, mar er gaat niets boven vers.

Opmerking

Working...
                              X