Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gaat chinese dwerkwartel hen nog leggen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gaat chinese dwerkwartel hen nog leggen

wanneer zou mijn chinese dwergkwartel weer gaan leggen. Ik heb in de kerstvakantie haar laatste ei gehad, ze is nu anderhalf jaar oud. of is ze te oud om te leggen.

ze gaan tog pas in de lente/zomer eieren leggen? of zitten ze binnen? denk dat ik het fout heb.

Opmerking

voor de leeftijd is het mooi maar het is nog vroeg zat de lente en zomer moeten nog komen

Opmerking

Ze is niet te oud hoor. Die eieren komen nog wel.

Opmerking

ze zit buiten ik dacht al misschien dat ze te oud was dat zou zonder zijn want ze heeft vorig jaar ook 2 nestjes uitgebroed.

Opmerking

... Mijn kwartelhen had eind november/ begin december haar laatste ei gelegd en vanaf de eerste week van januari is ze weer flink gaan leggen. En die zit ook buiten, zij het wel gedeeltelijk afgeschermd, dus er komt niet zoveel wind, maar wel kou en vorst.
            maar die legt nu allang en is ook al een jaar of ouder ongeveer.
            Ik heb nu zelfs 4-5 eitjes laten liggen, waar ze af en toe op broedt, maar ze is er ook gerust uren vanaf, dus ik denk niet dat er wat uit komt... maar het staat zo vredig.
            mocht er toch wat uitkomen, dan heb ik al een vriendin die ze erg graag wil, maar ik denk dat het nog veel te koud is.

wat ik heb gemekrt is dat het geven van meelwormen de leg wel bevordert... of dat is toeval geweest, dat ze toevallig legde alsik meelwormen gaf.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Gewoon wachten
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Dat idee van die meelwormen had ik ook want vaak als ik ze meelwormen heb gegeven lag de dag erna een ei, maar weet niet of het ermee te maken heeft.

Groeten

Opmerking

Ja, het zijn gore beesten, maar de bonsai-kipjes zijn er dol op.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Kwartel is niet te oud dus geef het ff de tijd. Ik heb een kwartelhen die nu 4 jaar is en legt nog steeds. Meelwormen is voor kwartels een lekkernij.

Opmerking

Working...