Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloedluis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bloedluis

Wij hebben een koppeltje dat besmet is met bloedluizen
    we hebben een spuitbus gekocht en de vogels ingespoten maar dit heeft niet echt geholpen.
    Zijn er andere manieren om de luizen weg te krijgen?
    Kanarie's en Botvinken!

1 koppeltje

dan denk ik dat je ze in je hele hok hebt.
    omdat ze niet overdag op je vogels blijven zitten de rotbeesten.
    ik zou zeggen ff zoeken op forum hier staat zat op geschreven hoe te handelen en dit op diverse manieren.

sterkte frank4

Opmerking

Heey

Er bestaan ook een soort van andere luisen die eten dan de bloedluis op en daarna elkaar. die zijn niet schadelijk voor je vogeltje. je kan ze bestellen op internet en dan krijg je ze opgestuurd in een soort flesje.
      dat is geloof ik wel een goeie oplossing '

Groeten Toto

Opmerking

wat toto en toto :-) schrijft klopt (alleen zijn dat geen luizen maar roofmijten en of die elkaar opeten??) maar lees eerst meer hier op het forum, als je de roofmijt gaat inzetten in hokken die je bespoten hebt met allerlei middeltjes heeft het namelijk geen zin, die roofmijten gaan ook wijlen van die zooi!

dus tis of roofmijten in onbespoten kooien

of

schoonmaken (als het kan uit elkaarhalen) en spuiten en de NADEN AFKITTEN.
        Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Is het wel bloedluis.Deze zitten meestal niet op de vogel.Kan zwarte luis of vedermijt zijn.Ook niet iets om vrolijk van te worden.

mvg eddie

Opmerking

het koppeltje zit appart.
            als de vogels zich wassen ligt het water vol met zwarte puntjes.a als je de puntjes even van dichter bekijkt zie je dat het rood-zwart is met pootjes.
            Dus bloedluis denk ik?
            Kanarie's en Botvinken!

Opmerking

Home- Shield halen, dat is een geweldig poeder, wat je overal in kan spuiten
              naden en kieren.

ze zuigen je kanaries helemaal uit, die zijn zo dood.

ze krijgen bloedarmoede he.

Groetjes Petra.

Opmerking

je moet ze eens plat duwen bij bloedluis krijg je bloed dan ben je zeker . Volgens dat ik weet blijft een bloedluis niet op de vogel maar trekt zich terug in spleetjes als ze gegeten hebben . Dus denk ik eerder aan vederluis als je ze in t water vind .

Opmerking

zou kunnen. ik zal straks een eentje platduwen
                  Wat ik ook wel zie is dat de vogels zich altijd uitschudden.
                  Kanarie's en Botvinken!

Opmerking

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Als er veel luizen zijn dan zie je ze ook overdag lopen.
                      Is de temperatuur hoger kweken ze als ratten en is het al snel een plaag, met als gevolg uiteindelijk dode vogels.

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

OV

In OV staat dat je om enig idee te krijgen hoeveel bloedluis je hebt je elke bloedluis x 1000 moet doen...........

Ik heb er wat gehad dan pffffffff dat is met een paar honderd duizend niet goed te maken geweest vorig jaar!!!!!!!!
                          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

wa ik raar vind is dat als ik de parkiet vang en zijn vleugels effe opentrek of tussen zijn pleumen blaas dat ik niks van luizen zie
                            Kanarie's en Botvinken!

Opmerking

Amai, je moet eens 's ochtends je kooien inspecteren, net nadat je licht aan gaat of je wat ziet lopen op de wanden.

Nogmaals bloedluis is alleen 's nachts actief en zul je die idd. overdag niet op je vogels vinden.

Als je het wilt testen of je ze hebt, even dubbelzijdig tape(plakband) aan de binnenkant van je kooi plakken, bij de naden of bij je voorfront.
                              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                              X