Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn parkiet schopt!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mijn parkiet schopt!

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, het is gelukkig {nog niet} een probleem. Mijn grasparkiet (man) schopt zijn medekooigenoot {pop}. En dan bedoel ik het echte kung-fu! hij schuivelt via de stok haar kant op geeft haar een kick en schuivelt snel weer weg. Zij is er niet echt van onder de indruk maar het lijkt me toch niet goed?

Heb het al opgezocht op internet en ik kon er helemaal niets over vinden! Dus heeft iemand hier enig idee?

Owja, het mannetje is nu bijna een jaar, het vrouwtje weet ik niet maar ook sowieso een jaar. Ze lijken wel verliefd, ondanks het schoppen geeft ie haar wel "kusjes" en mogen ze elkaar graag wassen en vallen ze tegen elkaar aan in slaap.

Alvast bedankt!

voetbal

misschien kun je hem aanmelden bij een voetbalclub, hoeft niet zuiver te voetballen maar brengt wel een hoop geld op.

Opmerking

harde liefde

Opmerking

dat deden ze bij mij ook wel, ik heb er nooit problemen mee gehad...

de mannen schoven dicht naar een pop toe, en grepen zich een ''splitsecond'' vast aan de pop.. (hoe je het noemen wil.. schoppen)
        Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Zou het misschien een vorm van begroeting en/of herkenning kunnen zijn?
          Bij forpussen zie ik dat ze elkaar even zacht bij de poten pakken als een van de twee even buiten de kooi is geweest...
          Ik noem dat een sociaal gebaar

Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Ik zou me er in elk geval geen zorgen over maken, wat wij schoppen noemen, kan voor een vogel wel een begroeting zijn.

Ik denk wel dat het stiekem een leuk gezicht is...
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

is het niet gewoon een poging om te paren, om bovenop de pop te geraken, maar lukt het hem gewoon niet?
              Is het een jonge vogel?

Opmerking

ik zelf denk beetje dominant gedrag hij wil laten zien dat die de baas is misschien??

Opmerking

Een leuk gezicht is het zeker!
                  Ik heb al een poging gedaan het liefkozende schoppen vast te leggen, maar zogauw als ik mn camera in de aanslag had hield hij ermee op!
                  Een leuk gezicht is het zeker, hij beschadigd haar er ook niet mee, dus het is niet erg, maar vroeg het me wel af.
                  Bij de dierenwinkel was een man die al heel lang ervaring had met parkieten en die zei dat hij in de stres zit. Nouja ik heb dat idee persoonlijk helemaal niet! Hij zit goed in de veren, het vrouwtje ook en hij kwebbelt er dagelijks wat op los.

Het vrouwtje is sowieso een jaar, maar ze heeft wel wat moeite met vliegen. Misschien kan ze haar evenwicht niet bewaren?

Bedankt voor de reacties

Opmerking

Je hebt een SM-grasparkiet, uniek! Niet iedereen heeft die in z'n kooien .

Opmerking

Working...