Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn grasparkieten willen niet kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mijn grasparkieten willen niet kweken

mijn grasparkieten willen niet kweken men man is 1 jaar en men pop2a'3 jaar

wat kan de oorzaak zijn

Geduld is een schone zaak!

De buitenkweek begint pas rond februari/maart, dus als ze buiten zitten zal je nog moeten wachten.
    de combinatie zou wel moeten kunnen.
    je kan vogels wel bij elkaar stoppen maar als zij die ander niet willen dan zullen ze niet gaan broeden.

Wouter

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1994
      Geduld is een schone zaak!

De buitenkweek begint pas rond februari/maart, dus als ze buiten zitten zal je nog moeten wachten.
      de combinatie zou wel moeten kunnen.
      je kan vogels wel bij elkaar stoppen maar als zij die ander niet willen dan zullen ze niet gaan broeden.

Wouter
      ze zijn wel aan elkaar gehegt aan elkaar en ze zitten binnen wnn begint de kweek dan ongeveer

Opmerking

Ook als ze binnen zitten ,gewoon het voorjaar aanhouden.
        Dan krijgen ze vanzelf meer licht ,,zonlicht ,,en frisse lucht als er ramen open staan.
        Misschien is je kooi wel totaal ongeschikt om te kweken ,en mischien hebben ze wel helemaal geen zin ,of heb je er een verkeerd nestkast aan hangen ,of geef je ze verkeerde voeding.
        Om vogels te kunnen kweken is er meestal wel iets meer nodig dan een man en popje bij elkaar zetten.

Opmerking

Is dit het enige grasparkietenkoppel wat je hebt?

Grasparkieten zijn echt kolonievogels als ze geen andere grasparkieten horen of zien dan worden ze minder gestimuleerd om een nest te beginnen.
          Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            Ook als ze binnen zitten ,gewoon het voorjaar aanhouden.
            Dan krijgen ze vanzelf meer licht ,,zonlicht ,,en frisse lucht als er ramen open staan.
            Misschien is je kooi wel totaal ongeschikt om te kweken ,en mischien hebben ze wel helemaal geen zin ,of heb je er een verkeerd nestkast aan hangen ,of geef je ze verkeerde voeding.
            Om vogels te kunnen kweken is er meestal wel iets meer nodig dan een man en popje bij elkaar zetten.
            nja kheb me goed ge informeert en normaalgezien is aales goet ook el bij veel kwekers weesten luisteren en zo ik zal wel afwachten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door schulpen
              Is dit het enige grasparkietenkoppel wat je hebt?

Grasparkieten zijn echt kolonievogels als ze geen andere grasparkieten horen of zien dan worden ze minder gestimuleerd om een nest te beginnen.
              ze zitten alllen maar ik ben opzoek naar nog een koppel het moet wel een ander bloed zijn natuurlijk dus ja

Opmerking

Hoe lang heb je ze? Het kan namelijk ook gewoon zijn dat ze nog niet goed genoeg gewend zijn. Toen ik met grasparkietjes begon (2 koppeltjes) hebben ze het eerste jaar ook niks gedaan, maar het 2e kweekseizoen ging heel goed.
                Nu zit er bij mijn vader nog maar 1 koppel en die hebben vorig jaar wel gekweekt, maar dit jaar hadden ze er geen zin in.

Zorg dat ze goed verzorgd zijn en wacht af.. meer kan je niet doen volgens mij.

Opmerking

Ik wil ook niet zeggen dat een koppel alleen nooit tot broeden overgaat. Dit is per koppel verschillend.
                  Maar het is wel een feit dat grasparkieten eerder en sneller beginnen als ze andere koppels horen of zien.

Je zei dat de pop 2 a 3 jaar oud is. Mijn ervaringen met poppen van deze leeftijd (vooral 3-jarige) is dat deze meestal ook wat meer tijd nodig hebben om te beginnen. Ik kweek zelf engelse, bij kleine grasparkieten speelt dit minder. Dus niet te snel uit elkaar halen.

Je wilde mischien een 2de koppel aanschaffen. Komen deze in dezelfde kooi/voliere of laat je ze apart broeden?

Als ze in dezelfde voliere komen zou ik 3 koppels pakken (met min. 5 nestkasten). Dit geeft minder problemen, omdat als er onenigheid tussen 2 koppels zou komen, dan is er nog een 3de koppel wat voor afleiding zorgt.

Opmerking

Dit was ik nog vergeten te zeggen.

Als je het bij 1 koppel wilt houden probeer eens de nestkast te verhangen of een tweede nestkast erbij te hangen dan hebben ze een keuze.

Mischien vinden ze de plaats van de huidige nestkast ongeschikt.

succes ermee!

Opmerking

Ik wil ook niet zeggen dat een koppel alleen nooit tot broeden overgaat. Dit is per koppel verschillend.
                      Maar het is wel een feit dat grasparkieten eerder en sneller beginnen als ze andere koppels horen of zien.

Je zei dat de pop 2 a 3 jaar oud is. Mijn ervaringen met poppen van deze leeftijd (vooral 3-jarige) is dat deze meestal ook wat meer tijd nodig hebben om te beginnen. Ik kweek zelf engelse, bij kleine grasparkieten speelt dit minder. Dus niet te snel uit elkaar halen.

Je wilde mischien een 2de koppel aanschaffen. Komen deze in dezelfde kooi/voliere of laat je ze apart broeden?

Als ze in dezelfde voliere komen zou ik 3 koppels pakken (met min. 5 nestkasten). Dit geeft minder problemen, omdat als er onenigheid tussen 2 koppels zou komen, dan is er nog een 3de koppel wat voor afleiding zorgt.
                      ze komen in et zelfde kooi maar et is in 2 verdeelt dus ze kunnen elkaar zien en horen

Opmerking

Dit was ik nog vergeten te zeggen.

Als je het bij 1 koppel wilt houden probeer eens de nestkast te verhangen of een tweede nestkast erbij te hangen dan hebben ze een keuze.

Mischien vinden ze de plaats van de huidige nestkast ongeschikt.

succes ermee!
                        wnn moet er de nestkasten er zo inhangen ze zitten binnen

Opmerking

De meeste engelse grasparkietkwekers beginnen rond oktober of december. Omdat deze vroege jonge dan al beter uitgegroeid zijn voor de tentoonstellingen. Ik ben zelf ook ongeveer 2 weken geleden begonnen en de eerste koppels hebben nu eieren. Maar je kunt ook wachten tot het voorjaar.

Maar in de eerste plaats moet je kijken of je koppel er aantoe is. De man heeft dan een fel donkerblauwe neusdop en de pop een diepbruine.
                          De man en popen tikken dan ook vaak met hun snavel tegen de stok en vooral de man heeft daarbij hele kleine pupillen. De pop wordt dan ook vaker wat wat baldadiger.
                          Bij mij gooien de poppen meestal dagelijks dan al het eivoer en vogelmineralen uit de voerbakjes. Ook zie je dat ze overal aan willen knagen. Dit is een natuurlijk instinct wat hoort bij de nestkasten in orde te maken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Opmerking

De meeste engelse grasparkietkwekers beginnen rond oktober of december. Omdat deze vroege jonge dan al beter uitgegroeid zijn voor de tentoonstellingen. Ik ben zelf ook ongeveer 2 weken geleden begonnen en de eerste koppels hebben nu eieren. Maar je kunt ook wachten tot het voorjaar.

Maar in de eerste plaats moet je kijken of je koppel er aantoe is. De man heeft dan een fel donkerblauwe neusdop en de pop een diepbruine.
                            De man en popen tikken dan ook vaak met hun snavel tegen de stok en vooral de man heeft daarbij hele kleine pupillen. De pop wordt dan ook vaker wat wat baldadiger.
                            Bij mij gooien de poppen meestal dagelijks dan al het eivoer en vogelmineralen uit de voerbakjes. Ook zie je dat ze overal aan willen knagen. Dit is een natuurlijk instinct wat hoort bij de nestkasten in orde te maken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
                            dan zijn ze klaar om te kweken i

Opmerking

Working...
                            X