Hee Jasper, hoe gaat het nu met het parkietje??
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verschil Gras- Engelse- En Valkparkieten
Collapse
X
-
Ja na een tijdje begon hij wat trosgierst te eten, en nou eet hij voornamelijk veel trosgierst, af en toe eet hij wat parkietenzaad dat nog op de grond ligt maar meestal laat ik hem eruit en dan eet hij wat trosgierst uit mijn hand, ik ben een beetje bezig met hem te laten praten maar ik denk niet dat dat in 3 weken lukt, voor de rest gaat hij gewoon lekker vaak eruit en terwijl ik dit typ zit hij al op mijn schouder
Jasper
Opmerking
-
Bijna dood, met veel mazzel op het nippertje overleefd en dat is goed???
Sla, nee dat is slim... zucht.
ik vind het belachelijk dat je een levend dier meekrijgt en misbruikt als oefenmateriaal, maar goed, dat zal ik wel weer niet mogen zeggen hier.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Bijna dood? met mazzel overleefd? Nou nee hij moest gewoon nog even wennen aan zijn kooitje en nou eet hij goed hoor...Oorspronkelijk geplaatst door Ton KoekBijna dood, met veel mazzel op het nippertje overleefd en dat is goed???
Sla, nee dat is slim... zucht.
ik vind het belachelijk dat je een levend dier meekrijgt en misbruikt als oefenmateriaal, maar goed, dat zal ik wel weer niet mogen zeggen hier.
En hoe bedoel je oefenmateriaal? Ik kreeg hem alleen mee om tam te maken niet om mee te oefenen ofzo ik snap heus wel hoe je een parkietje tam moet maken hoor, die parkiet heeft het hardstikke goed hier dus ik zou niet weten waar je het over hebt...
Trouwens eerst zeg je dat het altijd leuk is, zo'n ''oefenpoppetje'' en nou vind je het in eens belachelijk? Sorry maar hier snap ik niet zo veel van.. Maar kan ook aan mij liggen hoor...
Jasper
Opmerking
-
Ik kan jou wel begrijpen jasperofzo maar ook heel goed Ton. Er kan zoveel mis gaan met een jong vogeltje, en dan ben jij er verantwoordelijk voor!
Je zegt dat hij heel goed eet van de tros gierst, maar helaas zitten er in trosgierst bijna geen voedingstoffen. Het is ook meer bedoeld als tractatie voor je vogel en dus echt niet noodzakelijk om dat elke dag te geven. Twee of hooguit drie stengels mogen ze maar hebben per week, naast hun normale voedsel.
Dat je geen velletjes van de zaden vond in de kooi gebeurt wel vaker. Schut dan eens met het voerbakje en blaas er heel zachtjes tegen, dan heb je kans dat je zo een heleboel vliesjes weg blaast. Mijn ervaring is namelijk dat heel veel kromsnavels, heb er hier zelf 7 zitten, hun zaden boven de voerbakken pellen en de vliesjes dus weer terug vallen in het voerbakje. Het voerbakje lijkt dan nog vol maar is het niet.
Het leren praten van een kromsnavel is mogelijk maar hou er heel veel rekening mee dat er heel veel kromsnavels zijn die niet praten. Waarom de ene wel praat/fluit is niet echt bekend maar wel iets waar je rekening mee moet/mag houden.
En dan als laatste nog iets. Het maakt helemaal niet uit hoe oud een vogel is om tam te maken, ik zelf heb de ervaring met een aga van 12 jaar die we nog tam hebben gemaakt. Het is dus echt een fabeltje dat hoe jonger je een vogel hebt hoe tammer ze worden.
Groetjes Elhidia.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking