Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken in boomstam blokken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kweken in boomstam blokken?

webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

heb er wel ervaring mee, maar voor grasparkieten is hier niets speciaals aan. Ze werken hetzelfde als gewone blokken en er is niets anders aan behalve het uiterlijk en de prijs.
    groeten gijs

Opmerking

Opmerking

Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

heb ze zelf ook ooit gehad maar de blokken nemen bijna geen water op en omdat ze zo dicht zijn komt er geen frisse lucht bij en door de grote nesten van de grasparkieten en ook de grote hoeveelheid poep, werd het 1 grote natte zooi.
          groeten gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
            heb ze zelf ook ooit gehad maar de blokken nemen bijna geen water op en omdat ze zo dicht zijn komt er geen frisse lucht bij en door de grote nesten van de grasparkieten en ook de grote hoeveelheid poep, werd het 1 grote natte zooi.
            Daar heb ik nooit problemen mee gehad. Je kan de bovenstukken ook iets opzij draaien eventueel zodat er wel degelijk lucht bij of uit kan.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

heb geen verstand van die blokken, maar zou je niet aan de onderzijde wat gaatjes kunnen boren, zodat het vocht weg kan ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ja dat kan, maar dan heb je weer meer kans op bloedluis
                groeten gijs

Opmerking

Opmerking

bloedluis wordt nogal veel overgebracht door o.a. huismussen die rond en op de voli komen en dit zo verderzetten.
                    Als je een licht grijs poeder ontdekt in of rond broedblok en kooi, even wrijven. Wordt het rood dan heb je een nest bloedluis doodgewreven.... actie!!!
                    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Dat kan het goed verklaren, ik heb bijna geen huismussen gezien de afgelopen jaren

Opmerking

Even een update;

De blokken worden gretig gebruikt. 1 blok zit nu een jonge grasparkiet in, 2e blok zit een grasparkiet in te broeden. 3e blok (voor grasparkieten) is geclaimd door zilverbekjes met 6 mooie witte eitjes, die zullen morgen wel beginnen met broeden vermoed ik. Het grote parkieten blok is nu nog leeg, maar de valkparkieten toonden al enige intresse terwijl ze zelf nog hun jong van nu ~1 week oud aan het opvoeden zijn.

Geen problemen omtrent vocht/ontlasting. Vind de nesten (zoverre je van nesten kan spreken bij parkieten) er netjes uitzien. Nestmateriaal in de vorm van wat dierenhaar en sharpie wat ik er zelf ingedaan heb word zeer vakkundig weer naarbuiten gewerkt. Het houtmolm word wel gewaardeerd.

Opmerking

Ik had een mooi blok gekocht voor mijn swiftparkieten, staat erg leuk. De swiften vinden het te klein geloof ik, er heeft daarom maar een koppel Timor zebravinkjes in gebroed, 6 jongen die keer. :-)
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

inmiddels de valkparkieten een nest in het grote blok, zie kweekverslag van vandaag

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X