Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kruipersziekte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kruipersziekte

Vergis ik me, of heeft de grasparkiet van een adverteerder op de volgende site gewoon kruipersziekte?

De grootste advertentiesite van Nederland. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koopt en verkoopt u op Marktplaats.nl.

Dat geneest toch niet meer? En dat is toch ontzettend besmettelijk, of niet?

Ik heb het ooit gehad, jaren terug toen ik 4 parkietjes had, waarvan dus 1 die ziekte. Mij is destijds aangeraden de hele boel meteen op te ruimen en de kooi waar ze in zaten te vernietigen. Was hout, dus onmogelijk goed te reinigen.
    Last edited by ele; 16-10-2014, 00:00.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

je hebt bij grasparkieten wel vaker kruipertjes, hier is niets mis mee behalve dat ze niet kunnen vliegen.
    groeten gijs

Opmerking

sorry Forpus, hierin heb je ongelijk snuffel maar eens op internet. Ik ben benieuwd of iemand weet of het ook besmettelijk is naar andere vogels dan papegaaiachtigen. En dan met name naar tropen.
      Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
      uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
        je hebt bij grasparkieten wel vaker kruipertjes, hier is niets mis mee behalve dat ze niet kunnen vliegen.
        http://www.parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

[QUOTE=Troetelduifje;498511]
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje Bekijk Bericht
            Vergis ik me, of heeft de grasparkiet in deze adv gewoon kruipersziekte?

Ik heb het ooit gehad, jaren terug toen ik 4 parkietjes had, waarvan dus 1 die ziekte. Mij is destijds aangeraden de hele boel meteen op te ruimen en de kooi waar ze in zaten te vernietigen. Was hout, dus onmogelijk goed te reinigen.
            Voor jouw info. Ik heb de verkoper op de hoogte gesteld dat zijn advertentie met naam en toenaam besproken wordt op het forum.
            Misschien kun jij zelf zo netjes zijn om die meneer zijn advertentielink te verwijderen en het gewoon over dit onderwerp te gaan hebben zonder naam en toenaam van verkoper.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Hij verkoopt zijn besmette vogel toch ook openbaar?

Daarbij meende ik dat dit forum alleen voor leden en dus niet openbaar was?? Onder ons? Vragen om info, of ik het bij het verkeerde eind had?

Overigens beetje pot en ketel verhaal, dat jij mij nu ook openbaar berispt ipv via pb of mail en ook 'achter mijn rug om' met die meneer gemaild hebt.... Maar goed.....
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                Voor jouw info.

Groetjes, Chantal
                Nee, voor IEDERS info nu.

Ik kan het eerste bericht trouwens niet meer aanpassen, plus dat dan niet meer duidelijk is waar het over gaat.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Hij verkoopt zijn besmette vogel toch ook openbaar?

Daarbij meende ik dat dit forum alleen voor leden en dus niet openbaar was?? Onder ons? Vragen om info, of ik het bij het verkeerde eind had?

Overigens beetje pot en ketel verhaal, dat jij mij nu ook openbaar berispt ipv via pb of mail en ook 'achter mijn rug om' met die meneer gemaild hebt.... Maar goed.....
                  Draai maar hoe je het draaien wil maar lees de forumregels maar even na.

Heb jij de vogel gezien en weet jij zeker dat het kruipersziekte is??
                  Je kan dan ook stellen dat je een adv. hebt gezien op mp en dat je vermoedt dat er een parkiet met kruipersziekte wordt aangeboden.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                    Heb jij de vogel gezien en weet jij zeker dat het kruipersziekte is??
                    Je kan dan ook stellen dat je een adv. hebt gezien op mp en dat je vermoedt dat er een parkiet met kruipersziekte wordt aangeboden.
                    Deed ik toch?

Vergis ik me, of heeft de grasparkiet in deze adv gewoon kruipersziekte?

--Link--

Maar goed, Chantal, laat de Beheerder dit hele topic maar weghalen, want ik heb geen zin in een discussie. Sorry dat ik je kwaad gemaakt heb.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Deed ik toch?

Maar goed, Chantal, laat de Beheerder dit hele topic maar weghalen, want ik heb geen zin in een discussie. Sorry dat ik je kwaad gemaakt heb.
                      Ik ben verre van kwaad hoor, eerder heel verbaasd dat jij bij een vermoeden van kruipersziekte iemand zijn advertentie plaatst waarin zijn naam en telefoonnummer staat.

Groetjes, Chantal

ps je stelde niet dat je een vermoeden had want later zet je in je bericht, quote: Hij verkoopt zijn besmette vogel toch ook openbaar? en dat schrijf je gewoon als een vaststaand feit.
                      Last edited by Tal; 14-10-2014, 14:50.

Opmerking

Oh, telefoonnummer heb ik niet op gelet inderdaad; zet ik er zelf namelijk nooit bij.

Maar zoals al gezegd; ik kan mijn bericht niet meer aanpassen of verwijderen, dus dat moet de beheerder dan maar doen.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

ik bedoelde niet de kruipersziekte fons want ik weet wat dit inhoud, ik bedoelde dat er vaak genoeg grasparkieten zijn met een kort staartje die niet kunnen vliegen, dit kan een gevolg zijn van inteelt.
                          groeten gijs

Opmerking

Kijk, dit wist ik dus niet, vandaar mijn oorspronkelijke vraag, met foto van het dier erbij om te beoordelen.

Is hoe dan ook niet goed, want door inteelt ontstaan.

Maar dat ligt dan dus aan de staart, terwijl kruipersziekte ligt aan de vlerken die door dit virus afwijken, toch?

Blijft jammer altijd, inteelt en doorfok; krijg je geen gezondere dieren van.

Maar goed, als er een beheerder of moderator dan in elk geval even de link wil weghalen, want ik had er niet op gelet dat er een telefoonnummer bij stond.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

ja ik dacht dat het door inteel kan zijn, maar dit kan ook kruipersziekte zijn, dat weet ik verder niet.

heb zelf ook zo'n klein kruipertje zitten. hij is helemaal gezond maar zijn vleugels zijn niet goed ontwikkeld dat is alles
                              groeten gijs

Opmerking

Working...
                              X