Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Grasparkieten beginnen aan het vierde nest!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Help! Grasparkieten beginnen aan het vierde nest!!!

Hallo,

Ik heb een mooi koppeltje grasparkieten waarvan ik nu al zo'n drie nesten van had. Alleen is ze begonnen aan het vierde nest. Ik denk ongeveer 1 tot anderhalve week dat ze bezig is aan haar 4e nest. Is het eigenlijk wel goed dat ik haar laat doen? Ik vind het zelf een beetje zielig om de eitjes weg te halen. Hoe moet ik dat oplossen??? Volgens mij komen ze nu ook nog in de rui dus dat vraagt ook veel energie en ik wil niet dat ze er aan overlijd. Mijn vader vond het beter om te laten doen maar of dat slim is?
    Wat moet ik doen???

Als je nog wat langer van je pop wil genieten en ze nog de rui in moeten, zou ik de eitjes en nestblok weg halen.

Voor iedere vogelsoort wordt geadviseerd 3 nestrondes en niet meer.

Een uitgemolken pop is veel zieliger.

Vogels stappen er gauw overheen als de eieren en blok op eens weg zijn, ze gaan lekker badderen en veren poetsen en zijn na een uur al vergeten dat ze eitjes hadden.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Bedankt!
      Ik vind het een beetje zielig voor het vrouwtje maar als ze het zo snel vergeten is dan denk ik dat ik het wel doe.
      Want dit is een uitstekend koppel die ik graag langer houd dus ik ga haar dan niet op offeren voor 5a6 jonkies.

Opmerking

Ik wilde van de week de eitjes weghalen maar het vrouwtje kwam niet uit haar kastje. Heb getrommeld geschud maar bleef lekker zitten.
        Vandaag was ze er uit om te eten dus ik kijken, heeft ze al 2 jonkies!? Wat moet ik nu doen?

Opmerking

Nu zul je de parkieten toch de jonkies groot moeten laten worden. dan moet je volgend jaar kater beginnen.
          groeten gijs

Opmerking

Nu moet je ze inderdaad de jongen groot laten brengen.
            Volgende keer kun je best de pop even van het nest halen/jagen als je de eitjes toch weg wilt halen, bij ons gingen ze dan altijd weer terug het nest op.

Opmerking

Tot nu toe gaat het gewoon nog goed met het vrouwtje en jongen gelukkig

Opmerking

zo lang het dit weer blijft kom het wel goed.
                groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

het is inderdaad nu nog goed weer, en het zal dus waarschijnlijk wel goed zijn.
                  groeten gijs

Opmerking

Mooi, en als het echt koud is heb ik altijd nog een glazen plaat

Opmerking

Ik ben me een hoedje geschrokken, allemaal (!!) de jonge Grasparkieten zijn dood... hoe kan dit??? :
                      Last edited by MatthijsH; 26-10-2014, 13:45.

Opmerking

hadden ze voer in hun krop?
                        groeten gijs

Opmerking

Ik weet het niet, ik heb ze ook niet heel goed bekeken.

Opmerking

denk dat het komt doordat het te laat in het jaar is.
                            groeten gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                              denk dat het komt doordat het te laat in het jaar is.
                              Dat denk ik ook, denk ook dat het misschien 's nachts toch te koud voor de kleine kale jonkies is geweest.
                              Zou de pop volgend jaar 2 tot 3 nestjes laten doen.

groeten

Opmerking

Working...
                              X