Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Regenboog grasparkiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Regenboog grasparkiet

Wie helpt mij even uit de brand met de benaming voor een zogenaamde regenboog parkiet (kleine grasparkiet heb ik begrepen.)

Op een inschrijfformulier voor de komende show staat deze vogel zonder klassenummer.

In het vraagprogramma vind ik deze benaming niet terug.

Zelf ben ik niet bekend met deze benamingen en weet er dus de juiste benaming die correspondeert met het vraagprogramma niet voor.

Bij voorbaat dank.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Een regenboog is minimaal uit de volgende kleurslagen opgebouwd:

blauw, opaline, geelmasker en witvleugel

mvg, laurent
    Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

Opmerking

Bedankt alvast maar onder welke benaming schrijf ik die vogels nu in?

Nog mooier was dat ik het klassenummer er bij krijg.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Klassenummer

Je kan op de site van de nbvv onder het item tentoonstelling het uitgebreide vraagprogramma downloaden en daar staan ze denk ik wel in.
        En ik ben geen kenner maar is dit wel een juiste benaming?
        En als dat zo is kijk dan eens in een catalogus van een eerdere tentoonstelling.

Opmerking

Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Kleur

Ik ben ook al ruim 20 jaar tentoonstellingssecretaris en als je het programma hebt dat de nbvv gebruikt kun je de kleur ingeven welke je zoekt en krijg je het klassenummer.
            Anders kun je een contact opnemen met een keurmeester van grasparkieten.

Opmerking

Ok fisherie, dan zijn we collega's. Ik heb het programma wat de nbvv gebruikt. Maar die vind deze kleurslag niet, dus moet het onder een andere kleurslag gebracht zien te worden. Maar daar ben ik in dit geval een leek in.

Ik zou me in kunnen denken dat ik het onder de noemer "bont" moet gaan zoeken maar daar staat nogal wat een ruime keus.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Bedankt alvast maar onder welke benaming schrijf ik die vogels nu in?

Nog mooier was dat ik het klassenummer er bij krijg.
                Ik zou een foto plaatsen. Want voor een klassenummer moet je de precieze kleur hebben. Maar in ieder geval onder onder de opaline witvleugels.

Weet je zeker dat het een echte regenboog is?

Er worden namelijk veel spangle opaline geelmaskers gekweekt en verkocht als regenboog.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door fisherie
                  Je kan op de site van de nbvv onder het item tentoonstelling het uitgebreide vraagprogramma downloaden en daar staan ze denk ik wel in.
                  En ik ben geen kenner maar is dit wel een juiste benaming?
                  En als dat zo is kijk dan eens in een catalogus van een eerdere tentoonstelling.
                  De regenboog is wel een juiste benaming en staat als zodanig ook beschreven in de standaardeisen. Alleen komt die benaming jammer genoeg niet terug in het vraagprogramma.

Opmerking

Dat is niet al te makkelijk om een foto te plaatsen want die staat nu eenmaal niet op het ingeleverde inschrijfformulier.

De vogels zijn van een lid van onze vereniging, niet van mijzelf.

Ik weet dus "niks" zeker, omdat ik vanaf een inschrijfformulier de zaken moet afhandelen en in de computer moet zien te verwerken.

Ik denk dat ik de persoon in kwestie zelf maar eens moet gaan bellen vandaag als ik het zo lees allemaal.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Dan wordt het inderdaad lastig. Je kunt dan inderdaad het beste met de betreffende kweker contact opnemen.

Opmerking

Ik vind het wel stom Henk dat ze geen foto bij het inschrijf formulier toevoegen

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Ja vind ik ook Kees.

Ik heb er maar gewoon "alle nietgenoemde kleurslagen" aan toegekend.
                          De keurmeester mag het van mij wel uitzoeken.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                            Wie helpt mij even uit de brand met de benaming voor een zogenaamde regenboog parkiet (kleine grasparkiet heb ik begrepen.)

Op een inschrijfformulier voor de komende show staat deze vogel zonder klassenummer.

In het vraagprogramma vind ik deze benaming niet terug.

Zelf ben ik niet bekend met deze benamingen en weet er dus de juiste benaming die correspondeert met het vraagprogramma niet voor.

Bij voorbaat dank.
                            Hele mooie buiten foto,s Henk, erg bedankt, ik heb er erg van genoten.

Opmerking

Ik dacht dat de regenboog parkiet in de Groep 18.005 Kleine grasparkiet grijsvleugelserie e.a.

Als ik het vragenprogramma 2010-2014 bekijk daar vallen ze onder groep 18005281

Opmerking

Working...