Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kaalheid en mogelijk een lump?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kaalheid en mogelijk een lump?

Hai,

Mijn lieve grasparkiet Sweety is kaal aan het worden, hij heeft achterop zijn hoofd geen veren meer zitten. Ook heeft hij een kale plek op zijn borst, waar op het moment 2 veertjes aan het groeien zijn en ook nog heeft hij een bult iets boven zijn staart zitten, nou heb ik dingen gelezen over lumps en ook plaatjes ervan gezien en het lijkt er best wel op.

Ik heb foto's van hem gemaakt, het bultje is niet erg duidelijk te zien. Sweety is een beetje eigenwijs als het om foto's gaat.

Iemand enig idee?

zoals ik van de laatste foto kan zien is het zeker lump
    heb iets voor je op gezocht

wat je kunt doen wat de oorzaken misschien kunnen zijn

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
      zoals ik van de laatste foto kan zien is het zeker lump
      heb iets voor je op gezocht

wat je kunt doen wat de oorzaken misschien kunnen zijn
      Hij krabt wel heel veel aan zijn hoofd, maar nu nog steeds terwijl er geen veren meer zitten..

Opmerking

ik heb dat ook eens gehad met een gould
        ik heb dit zelf weg gekregen door trekzalf erop te smeren op achterste
        maar het hoofdje en zijn borst is geen lump die zou ik zelf behandelen met luchtpijpmijt 1 druppel in de nek na 3 weken herhalen
        dan kan je op de kaal plekken zuurvrije vaseline opsmeren zo sluit je de porien af en komt er weer nieuwe veertjes
        oorzakken zijn vaak
        te kleine kooien
        te weinig beweging dus
        overbevolking
        stres
        verveling zich zelf plukken
        hang er af en toe eens trosgier in de voliere of kooi waar die in zit
        zorg voor voldoende ruimte
        hoe groot is zijn kooi waar die inzit??

hoevaak geef je hem een badje??

Opmerking

Zijn kooi is best wel groot, als ik op mijn kamer ben is het deurtje altijd open.

Ik geef hem eigenlijk nooit een bad, want dat vind ie niet leuk. Komt door een trauma. Ik kan hem ook niet vastpakken en dan gaat ie al piepen van angst.

Verder is hij wel hyper, alleen hij eet heel erg veel.

Opmerking

vogel heef regelmatig zijn bad nodig
            dat kunnen ze ook verstoring aan huid krijgen en daardoor de kale plekken onstaan
            dus zou hem toch dagelijks een badje geven
            met een keer per week badzout erin
            wel speciale badzout voor vogels dan he
            iedere vogel moet zich af en toe kunnen wassen
            heb je geen foto van de kooi hoe groot is die dan?

Opmerking

Of even licht benevelen met de plantenspuit als hij niet in bad wil.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Opmerking

Ik heb sinds vorig jaar hetzelfde voor met een kanarie. Maar die stelt het nog altijd goed. Maar die verliest geen veren, gewoon enkele knobbeltjes. Dit jaar heb ik hem daarom niet laten kweken, maar ik ben aan het twijfelen of ik hem volgend jaar wel zou laten kweken, omdat hij toch goed zit
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jaimy818
                    Hai,

Mijn lieve grasparkiet Sweety is kaal aan het worden, hij heeft achterop zijn hoofd geen veren meer zitten. Ook heeft hij een kale plek op zijn borst, waar op het moment 2 veertjes aan het groeien zijn en ook nog heeft hij een bult iets boven zijn staart zitten, nou heb ik dingen gelezen over lumps en ook plaatjes ervan gezien en het lijkt er best wel op.

Ik heb foto's van hem gemaakt, het bultje is niet erg duidelijk te zien. Sweety is een beetje eigenwijs als het om foto's gaat.

Iemand enig idee?
                    Ehhhh.... vetkliertje misschien?
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

wat mensen ook vaak doen is snoep stokjes aan de vogels geven heel vaak komt het voor ook een verstoring aan de huid geeft waardoor kale plekken onstaan in de stokjes snoepstokjes zit veel suiker in .
                      is maar een optie om te bedenken je te helpen
                      kooi is niks mis mee prima
                      geef hem toch dadgelijks een vers badje wil hij het niet verstuif hem zelf eens een beetje zo dat hij zich leerd te wassen .
                      wat hans zegt zou ook eens kunnen onstoken vetklieronsteking
                      ook dat kan je op dezelfde wijze behandelen dan ik uitleg gaf over lump

Opmerking

Hoe zit het met dat badzout voor vogels dan? Kan je dat gewoon bij de dierenwinkel halen of moet ik dan naar de dierenarts?

Opmerking

kan je krijgen in dieren speciaalzaak

Opmerking

Slecht nieuws

Ik ben vandaag met 'm naar de dierenarts geweest en dat was slecht nieuws. Het een huidziekte en is niet medisch op te lossen. De arts stelde voor om hem in te laten slapen, maar ik heb 'm weer terug meegenomen naar huis.
                            Ik heb nog een paar dagen nodig om erover na te denken en ja ik weet dat hij pijn lijd, maar ik ben zo dol op mijn beesie. Ik kan 'm nog niet los laten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jaimy818
                              Ik ben vandaag met 'm naar de dierenarts geweest en dat was slecht nieuws. Het een huidziekte en is niet medisch op te lossen. De arts stelde voor om hem in te laten slapen, maar ik heb 'm weer terug meegenomen naar huis.
                              Ik heb nog een paar dagen nodig om erover na te denken en ja ik weet dat hij pijn lijd, maar ik ben zo dol op mijn beesie. Ik kan 'm nog niet los laten.
                              dat is niet mooi maar even een paar keer slikken en de vogel opruimen is niet mooi maar beter nu dan hem laten lijden

Opmerking

Working...
                              X