Ik heb het afgelopen jaar veel jonge parkieten gekweekt en heb vrij veel geleerd over de verzorging.Heb nu besloten om te gaan proberen om regenboog parkieten te kweken maar weet niet hoe te beginnen.Er staat wel vrij veel op het internet maar alles net niet duidelijk genoeg voor mij.Met welke kleuren moet ik beginnen?Ik heb nu zo ongeveer zestig vogels en ik wil alleen die kleuren houden die me op weg kunnen helpen.Als ik maar een paar vogels overhoud vind ik dat niet erg.Kan iemand me verder helpen?Graag met fotoos als dat mogelijk is,ik denk dat er veel op internet staat dat de naam regenboog heeft maar dat niet is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
kweken regenboog parkiet.
Collapse
X
-
Harrie,
Heel erg bedankt,ik ga kijken wat voor kleuren ik heb om mee te gaan beginnen.Het is hier niet zo erg gemakkelijk om vogels te kopen dus ik hoop dat ik genoeg kleuren heb of ik moet eventueel de kleuren die ik nodig heb ook nog zien te kweken.Dat geeft allemaal niet,ik vindt het erg interesant en het is veel beter om doelbewust te kweken denk ik.Als ik nog meer vragen heb hoop ik dat dat u me meer wilt helpen.
Opmerking
-
Opmerking
-
Ik heb een paar vogels die er ook op lijken,vooral de laatste foto.
Het is onmogelijk voor mij om regenbogen te kopen dus moet ik ze wel zelf leren kweken.
Als er een mogelijkheid was om een paar vogels te kopen dan zou ik dat zeker doen.
Helaas heb ik in de laatste nesten een hele serie kruipers,wist eerst niet wat er aan de hand was maar heb er op dit forum over geleerd.
Volgens mij gooien de ouders deze jongen al vroeg uit het nest want er zijn er nogal veel die op de grond zitten terwijl ze nog erg jong zijn.
Ik weet dus dat ik ze allemaal zou moeten opruimen maar misschien haal ik wel alle nesten eruit en laat ze maar vliegen totdat de natuur het overneemt.
Graag zou ik ook fotoos zien van echte regenbogen,tt vogels dus.
Opmerking
-
De eerste 2 foto's zijn volgens mij spangles (gezoomde). Dus officieel geen regenbogen. Maar het geeft uiterlijk wel ongeveer hetzelfde resultaat.
groet, laurent
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door schulpenDe eerste 2 foto's zijn volgens mij spangles (gezoomde). Dus officieel geen regenbogen. Maar het geeft uiterlijk wel ongeveer hetzelfde resultaat.
groet, laurent
Klopt dit?"Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking