Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ekster...lijkt verlamd.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ekster...lijkt verlamd.

Ik heb gisteren een jonge Ekster gevonden, hij kan echter niet staan en ligt dus maar wat op grond. Als ik hem oppak staan zijn poten wel recht en hij kan ze ook gebruiken, lijken niet gebroken. Zijn vleugesl lijken ook inorde ook is het beestje best monter. Helaas erg ondervoed, dus ik voor hem nu af en toe wat ei voer met een spuit.

Iemand een idee? Zou dit beestje zo kunnen blijven liggen vanwege de honger oid?

gewond dier

Enerzijds ben je verplicht om een gewond dier (of mens) te helpen, anderzijds mag je wettelijk geen uit het wild komende (en dus ongeringde) vogel in huis hebben. Het lijkt me het beste om het dier in een donkere doos te stoppen, de dierenambulance en/of de vogelopvang te verwittigen. Zij weten in ieder geval het best hoe de sukkelaar is te helpen.

Groet,

Rob.

Welkom! bij de Dierenambulance! Heb je een dierenambulance nodig? Bel dan direct ons landelijk nummer: 0900-0245 Doneren Help je ook mee de dierenambulance een handje te helpen? Steun dan de dierenambulance! Doneren Over ons Bij de Dierenambulance hebben we natuurlijk een grote passie voor het

http://www.google.co.uk/search?hl=en...vang&meta=&rlz=

Opmerking

Graag wil ik even reageren op dit stukje/vraag. Vorige week was hier op het pleintje ook een jonge ekster in de lage bosjes van het speelveldje. De volwassen ekster was een kat aan het verjagen, die het allemaal wel spannend vond. Nu vernam ik van een ervaren iemand, dat een ekster uit het nest wordt gekieperd en dat hij dan zeker een dag nodig heeft om op eigen krachten te gaan vliegen. Er werd ook uitdrukkelijk aangeraden, jonge eksters te laten zitten, tenzij midden op het pad, waardoor hij gevaar loopt voor mens en dier.

Opmerking

Maar deze ligt nu al een dag op zijn zij en heeft een hele scherpe borst.

Opmerking

De tijd dat je nu al vragen stel, kun je beter besteden aan hetgene te doen
          wat rob.k zeg.

Daar hebben ze speciale voeding geloof iets van lorri voeding, en die weten precies wat ze moeten doen.

zo gaat hij beslist dood.

Groetjes Petra.

Opmerking

Ik heb vanavond de dierenambu gebeld, wilden er niet voor komen. Moest het aan de natuur overlaten of naar een dierenarts.

Opmerking

best gedaan

In ieder geval heb jij je best gedaan.

Vraag me wel af sinds wanneer het beleid van de dierenambulance is aangepast.

Groet,

Rob.

Opmerking

Helaas wil de dierenambulance je niet helpen. Vreemd!
                Voer hem ook maar kattenvoer. Brokjes moet je eerst een uur weken in water en blikvoer kan je hem zo geven. Ook hondenvoer volstaat. Daarbij eivoer en evt wat rauwe tartaar en je bent al een heel eind. Ook wat water na het voeren zal hij wel lusten op deze leeftijd.

Denk dat het beestje volledig verzwakt is omdat de ouders het niet meer verzorgen. Dat borstbeen geeft dat wel aan.

Zit er geen vogelasiel in de buurt? Die nemen hem wel aan en als jij hem eerst op zijn poten krijgt met wat goed voer is de kans groter dat zij hem erdoor krijgen.

Opmerking

Ja dan heb jij je best gedaan he, meer dan dat kun je niet.

Het is wel raar, dat een dierenambulance daar niet voor kom.

Een vogel is toch ook een dier.

Groetjes Petra.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                    In ieder geval heb jij je best gedaan.

Vraag me wel af sinds wanneer het beleid van de dierenambulance is aangepast.

Groet,

Rob.
                    een ekster vinden ze niet belangrijk heb het vorig jaar mee gemaakt had een roek hier bij mij achter heb gebeld na 1 dag vond dat ik lang genoeg had gewacht maar nee hoor ze willen er niet voor komen dus toen maar even een andere oplosing de buurman belt een uur later met de mededeling dat er een jonge uil al een dag zat en wat blijkt binnen 1 uur waren ze er hoe is het mogelijk voor een uil wel komen maar een roek mag wel dood gaan

Opmerking

walgelijk voor woorden dat ze daar wel voor komen en voor een roek niet
                      nou ik zou hem netjes verzorgen en mocht die zelfstandig zijn terug de natuur in helpen zo helpen tenminste echte dierenvrienden de natuur een handje

Opmerking

Helaas het beestje is niet meer op deze aarde, wilde hem zojuist weer een beetje voeren maar het mocht niet meer baten.

Opmerking

Het is wel raar, dat een dierenambulance daar niet voor kom.
                          Het aantal gevallen waarvoor de dierenambulance niet komt opdagen zal u nog verbazen!
                          Soms bekruipt mij wel eens de gedachte dat ze beter honden en kattenambulance op hun voertuigen kunnen zetten, want voor de rest komen ze simpelweg niet opdagen!

In diverse omstandigheden heb ik zo vaak en zo veel vruchteloze telefoontjes gedaan, dat ik er tegenwoordig niet eens mee aan begin om het nog te proberen.
                          Met andere woorden, als er wat opgeknapt moet worden dan doe ik dat gewoon (hulde aan de lokale dierenarts in deze) en vervolgens zet ik het betreffende dier zo snel mogelijk weer uit.

Als het langs legale weg niet werkt, dan maar niet, maar ik laat geen beschermde/bedreigde soort kapot gaat als deze redelijkerwijs nog te redden is.

Oud Fries spreekwoord: As 't net kin sa 't mat, mat 't sa 't kin.

Voor alle duidelijkheid: het betreft hier wel uitzonderlijke situaties!
                          M.a.w. . . . . ik run geen opvangcentrum o.i.d. maar ik kom in het veld of onderweg nog wel eens wat tegen.
                          Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Jammer dat ie het niet gered heeft, maar je hebt je best gedaan...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
                              Het aantal gevallen waarvoor de dierenambulance niet komt opdagen zal u nog verbazen! Soms bekruipt mij wel eens de gedachte dat ze beter honden en kattenabulance op hun voertuigen kunnen zetten, want voor de rest komen ze echt niet.

In diverse omstandigheden heb ik zo vaak en zo veel vruchteloze telefoontjes gedaan, dat ik er tegenwoordig niet eens mee aan begin om het nog te proberen.
                              Met andere woorden, als er wat opgeknapt moet worden dan doe ik dat gewoon (hulde aan de lokale dierenarts in deze) en vervolgens zet ik het betreffende dier zo snel mogelijk weer uit.

Als het langs legale weg niet werkt, dan maar niet, maar ik laat geen beschermde/bedreigde soort kapot gaat als deze redelijkerwijs nog te redden is.

Oud Fries spreekwoord: As 't net kin sa 't mat, mat 't sa 't kin.
                              ja daar lijkt het wel op en met grote letters van dieren bescherming ja ja honden en katten de rest is niet van belang dat zijn geen dieren

Opmerking

Working...
                              X