Mededeling

Collapse
No announcement yet.

antibiotica voor vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik wordt er wel moe van dat bijna iedereen, de putter en goudvinkkweker bombardeerd tot medicijn gebruiker.

er zullen er uiteraard tussen zitten, maar dat is bij andere vogelsoorten ook, maar de meeste doen zoals ik en thomsD, de jongen eenmaal kuren, verder goed verzorgen en je hebt lang plezier van je goudvinken en putters.

bv kromsnavelkwekers kuren 2 x per jaar tegen wormen, daar zie ik niemand tegen aantrappen
    als je zorgt dat je vogels droog zitten hoeft dit ook niet

yep ik heb vandaag niet zo'n goede bui, begin maar eens terug te trappen
    www.fretteren.eu

Opmerking

Mercurie heb jij al ooit vogels gekweekt .bij mijn weten niet Gr Ja

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door naruch
        helaas kan ik nergens iets vinden over het product Esmez, wat is de werkzame stof.
        het is S-mez 16% en ik geef dit ook

werkzame en overige bestandsdelen: Sulfadiminum natrium

Opmerking

dit heb ik erover kunnen vinden.

Snot

-Wordt veroorzaakt door een bacterie: symptomen: hoesten, slijmerige neusgaten, moeite met ademhalen. (behandeling: S-Mez 16% / baytrill / ... )

werkt dus niet tegen coccidiose en is een antibiotica.

na verder zoeken moet ik mijn antwoordt waarschijnlijk veranderen:
          Komt vooral bij kuikens voor: ze hebben een dunne ontlasting met soms bloed, ze zijn lusteloos en vermageren sterk. (behandeling: coxiplus / coccidex / S-Mez 16%)
          www.fretteren.eu

Opmerking

www.fretteren.eu

Opmerking

Ik speel ook al heel mijn leven met de duiven en de melkers die dat allemaal geven zijn in mijn ogen meer duivenhouders dan duivenmelkers !
              Ik gaf dat ook allemaal in mijn beginperiode, maar heb ondervonden dat ze dan niet lang meegaan.
              De laatste 5 jaar geef ik vooral veel kruiden en ik speel nu veel beter dan toen ik al die medicatie gaf !

Bij m'n vogels beperk ik me tot 1 kuurtje met Baycox als ik nieuwe vogels bijhaal om ze zo zuiver te zetten. Daarna krijgen ze niets meer.

Alleen als ze echt tekenen van ziekte vertonen dan ga ik er mee naar de dierenarts.

Hoe meer van dergelijke produkten je geeft, hoe sneller je hun lever omzeep helpt.

Mvgr
              Chris

Opmerking

Ik geef op dit moment zowel mijn duiven als mijn vogels niks aan kuren. Ik heb wel eens eenmalig gekuurd en daarna nooit meer dus ik zie het probleem niet zo van kuren als gegeven. Je kan goed en fout kuren. Waarom niet behandelen als je vogels anders ziek worden? Is dat onderdeel van goed verzorgen? In mijn ogen niet. Als ik een nest putters had kregen die ook een kuur met 35 dagen en evt een met de jeugdrui. Daarna nooit meer en daarmee heb ik geen slechte resultaten. Ik had nooit dode jonge putters. Geen enkele. En die jongen leven nu 2 jaar later nog zonder kuren dus wat is dan het probleem? Mensen die niet kuren verliezen regelmatig bijna alle jongen van dat jaar. Is dat goed of is dat verwaarlozing waardoor je vogels sterven terwijl jij iets had kunnen doen?

Opmerking

coccidose.

Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                  helaas kan ik nergens iets vinden over het product Esmez, wat is de werkzame stof.
                  esb3 30- , baycox-, coxi-plus ,s-mez, darvisul-t .
                  das al het zelfde.
                  Voor wat ???
                  Omdat je , nie voor je vogels.????.
                  En die duiven pieten (pil hier en daar).
                  Ze eten ze maarop.( met de pillen erop)
                  Maar met duven kan je geld verdienen he.
                  wel zal were op miene kop kriegen he.
                  haha den medaar.

Opmerking

Duivensport is natuurlijk wel wat anders dan zo maar een paar vogeltjes
                    in de kooi.
                    Komt op prestaties aan. Denk aan de vluchten bij weer en wind.
                    Is gewoon topsport.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

medaar een botvink is niet zo gevoelig als een goudvink of putter

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door JOVA
                        Ik speel ook al heel mijn leven met de duiven en de melkers die dat allemaal geven zijn in mijn ogen meer duivenhouders dan duivenmelkers !
                        Ik gaf dat ook allemaal in mijn beginperiode, maar heb ondervonden dat ze dan niet lang meegaan.
                        De laatste 5 jaar geef ik vooral veel kruiden en ik speel nu veel beter dan toen ik al die medicatie gaf !

Bij m'n vogels beperk ik me tot 1 kuurtje met Baycox als ik nieuwe vogels bijhaal om ze zo zuiver te zetten. Daarna krijgen ze niets meer.

Alleen als ze echt tekenen van ziekte vertonen dan ga ik er mee naar de dierenarts.

Hoe meer van dergelijke produkten je geeft, hoe sneller je hun lever omzeep helpt.

Mvgr
                        Chris
                        Hallo,

Mogen wij dan ook weten welke kruiden jij geeft?

mvg,,
                        jan

Opmerking

Re

De mensen gaan hier altijd gelijk vergelijken altijd als het over kuren gaat komen er lange discusies.
                          Doordat er mensen reageren die geen vogels kweken of parkieten kwekers die weten dit niet.
                          Als je baxcox toe diend doe dit dan 2 dagen 10 dagen zuiver water en doe dit dan weer 2 dagen dan heb je een volledige kuur.

Opmerking

nee als je baycox geeft moet je erna zeker vitamienen geven

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door grijskop
                                Mercurie heb jij al ooit vogels gekweekt .bij mijn weten niet Gr Ja

Opmerking

Working...
                                X