Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mutatie bonte kauw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Kweekresultaat zwarte kraai

Opmerking

Breng je ze met de hand groot? Of doen de ouders het zelf? Prachtig om te zien zo.
      Stond laatst een opaal ekster op vogelmarktplaats overigens.

Opmerking

Opmerking

@ gaai

Oorspronkelijk geplaatst door Gaai

Spijtig van die opaal ekster, deze advertentie heb ik niet gezien, anders ...
          was geen opaal ( dat dacht men eerst,maar na navraag bleek het "iets"anders te zijn):
          De website voor vraag en aanbod op het gebied van vogels.

wat ik vergat nog:
          uiteraard kan het zijn dat er nog een advertentie was van wel een opaal ( zoals marx aangaf ),maar die heb ik dan gemist, lijk me vrij sterk maar het kan !!!
          ik zoek/struin namelijk altijd dat soort site's af naar de wat specialere vogels, voor andere mensen (vaak buitenlanders) zodat ik "spul" heb om te ruilen voor de soorten die ikzelf graag ambieert. ( anders krijg ik die bepaalde vogels niet ,die vogelsoorten kan men alleen verkrijgen door ruil en of ze je het ook gunnen, kopen gaat vaak niet).
          vooral in het buitenland is men gek op dit soort mutaties.

Gaai ,hoe is het afgelopen met de witruggen ? ( of heb ik nu de verkeerde Gaai voor me,denk zelf van niet)

Opmerking

Witrug

Aangezien de witruggen jonge vogels zijn van vorig jaar verwachte ik hier niets van en heb ze ook geen nestgelegenheid verschaft. We zien wel volgend jaar.

Die ekster van op de foto ken ik. Ik heb iemand aan zo'n pop geholpen zodat die nu een volledig koppel mutatie eksters heeft. Het is een soort van pastel/bruin doch niet zo'n opvallende kleur als bv mijn goudbruine pop. Ik hoop nu wel op een gekweekte mutatie man voor deze bruine pop.

Opmerking

Die ekster op vmp is ook niet geringd denk ik. Het ging inderdaad om het dier dat Winterkoning aandraagt. Ik denk dat hij niet geringd is omdat de eigenaar geen idee van de leeftijd heeft. Dat lijkt me stug bij een geringde vogel die hij in de hand heeft voor de foto.

Opmerking

Ik vind je kraaien erg lijken op gepareld hoor. Ik zou niet weten waarom ze anders die lichte vlekken op elke veer lijken te hebben. Je zal het denk ik even af moeten wachten. Uiteindelijk in volwassen kleed zal je wel meer zien. Bij opaal zouden ze dan hun glans dubbel en dik moeten krijgen. Opaal tast die glans niet aan terwijl zilver ed wel zorgen voor minder reflectie van de zon.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                  Ik vind je kraaien erg lijken op gepareld hoor. Ik zou niet weten waarom ze anders die lichte vlekken op elke veer lijken te hebben. Je zal het denk ik even af moeten wachten. Uiteindelijk in volwassen kleed zal je wel meer zien. Bij opaal zouden ze dan hun glans dubbel en dik moeten krijgen. Opaal tast die glans niet aan terwijl zilver ed wel zorgen voor minder reflectie van de zon.
                  Marx, er hoeft niet te worden afgewacht want een van de ouders is ook een mutant, dus is al te zien hoe de kleurafwijkende jongen er in volwassen kleed uitzien. Gepareld vererft bij merels autosomaal recessief en zilver vererft bij merels dominant. Omdat een van de kraaiouders zilverkleurig is en de andere ouder een willekeurige wildkleur en er gelijk in de eerste generatie al mutanten in het nest liggen is er grote kans dat het bij deze kraaien dus ook om zilver gaat. Andere namen voor deze mutatie zijn grijs, zilverpastel of blauw. Er is echter een verschil: jonge zilver merels zijn in het jeugdkleed wildkleurig met zilveren staart en vleugels. Pas na de jeugdrui wordt de hele vogel zilverkleurig. De geparelde merels zien er in het jeugdkleed trouwens ook heel anders uit dan in het volwassen kleed, maar dat even terzijde.

Jonge zilvermerel, vlak voor de jeugdrui

Opmerking

Hoi Robin, mooie foto! Ik weet dat het wel iets moet zijn dat dominant vererft en ik weet ook dat gepareld dat niet doet. Maar zoals jij al zegt, ze lijken ook niet echt zilver toch? Ik ga dus niet beweren dat ze gepareld oid zijn want dat kan inderdaad niet. Maar zilver of blauw vind ik ook raar juist omdat zoals ik zei dit jeugdkleed niet klopt dan. Deze vogels zijn meteen erg opgebleekt en duidelijk nog bleker op de kop wat juist niet past bij blauw zover ik weet dan. Zou je een zuiver zwarte vogel blauw maken dan verwacht je een redelijk egaal blauw. Of onder dat zwart van de kraai moet een patroon zitten maar dat had je dan ook wel moeten zien bij andere mutanten en niet alleen bij blauw toch?

Maar wat het is weet ik ook niet hoor, zal best blauw zijn en dan anders uitpakken bij kraaien. Ik vind het echter frappant dat ze verschillende kleuren in 1 veer hebben. Lichte rondjes net als bij een geparelde valkparkiet zeg maar.

Opmerking

Kraai

Dag Robin,
                      De slag en staartpennen zijn bij mijn kraaien reeds zilver. De dekveren op de rug daarentegen zijn duidelijk donkerder. Het gaat eigenlijk volledig op zoals bij de merels.

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gaai
                            Dag Robin,
                            De slag en staartpennen zijn bij mijn kraaien reeds zilver. De dekveren op de rug daarentegen zijn duidelijk donkerder. Het gaat eigenlijk volledig op zoals bij de merels.
                            Ja, nu zie ik dat er helemaal geen lichte vlekken op de veren zitten. Dat leek op de vorige foto wel zo te zijn.
                            Heb jij ook andere kraaiachtigen in opaal? Dan kennen wij elkaar nl.

Opmerking

Opmerking

Mooi zeg!

Opmerking

Working...
                                X