Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onkruid zaad geven in rui periode

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Onkruid zaad geven in rui periode

Welke onkruid zaad kan ik het beste geven in rui periode zodat de vogels wat sneller ( misschien ) en makelijker door de rui komen . Ik heb barmsijsjes en putters
    Gr Andre

Dat spul wat roodbruin bloeit, zuring is erg goed tijdens de rui.
    Ook weer brandnetel en (als ze het lusten) weegbree.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Opmerking

Wat ook goed helpt in de rui-tijd zijn de bloemen/het zaad van perzikkruid.
        www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

onkruid.

Oorspronkelijk geplaatst door koidiscus
          Welke onkruid zaad kan ik het beste geven in rui periode zodat de vogels wat sneller ( misschien ) en makelijker door de rui komen . Ik heb barmsijsjes en putters
          Gr Andre
          alles is lekker voor de vogels. maar weet waar je plukt. want er wordt veel nutteloos en met vergif veel planten doodt gedaan . is op zien oelems. en maar sproeien ze . grgr. vele suskewieten.

Opmerking

Als het om groenvoer gaat moet je inderdaad oppassen... Wat de zaden betreft; de plant heeft die goed beschermd opgeslagen en kunnen prima gevoerd worden.

Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

je kan ook gewoon een zakje kruiden voor vogels in de dierenwinkel kopen er staat salad op en het zijn heel veel kruiden

Toto
              MVG joopie & mutz

Opmerking

Hallo,

Als onkruid raad ik je zeker aan om teuniszaad te verzamelen.
                daar zullen ze ongetwijveld van smullen.
                Takken van els met elzenproppen, voor de barmsijsjes.

Opmerking

Onkruidzaad is gewoon in iedere zaadhandel te koop.
                  Ze krijgen het bij mij het hele jaar door.
                  Vers is natuurlik wel beter en gezonder.

Opmerking

onkruidzaden

bij mij in de buurt groeit behoorlijk veel chichorij, ze lijken wel op de korenbloem, en er komt behoorlijk wat zaad aan. ik ben van plan dit voor mijn putters te plukken als de zaden rijp zijn. wie heeft hier ervaring mee ???
                    grt. loxia

Opmerking

Ik had chichorei in de voliere staan, maar zette er ook wel eens een tak in. Zowel parkieten als tropen vonden het heerlijk, prima groenvoer + zaden (ook de bloemen werden gegeten). Ik heb het nu jammer genoeg niet meer in de tuin (in de voiliere is het volledig weggegeten).
                      www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

onbeperkt

Oorspronkelijk geplaatst door loxia
                        bij mij in de buurt groeit behoorlijk veel chichorij, ze lijken wel op de korenbloem, en er komt behoorlijk wat zaad aan. ik ben van plan dit voor mijn putters te plukken als de zaden rijp zijn. wie heeft hier ervaring mee ???
                        grt. loxia
                        dat kan je goed geven, je hoeft ook niet te wachten tot de zaden rijp zijn, ze vinden het ook heerlijk om er in te peuteren.

ik geef nu veel bijvoet, en dat is ook nog niet rijp, maar voor de vogels is het een goed tijdverdrijf.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

onkruid

Kruidplanten geven,

Wat ik mijn putters geef is wat er nu op ruwe velden(bouw percelen) staat is veldsla, een grote plant met pluis zaden als negerzaad. Als het zaad op is worden de takjes verpulverd tot er gelijk een boom tak in je voliere hangt.

Wat natuurlijk bekender is, is de de kaddebol plant is een beschermde plant maar als je goed kijkt vind je ze wel(Kweek zelf elk jaar een viertal). Wel wachten tot ze licht bruin op gedroogd zijn. Dus nog effe wachten met oogsten.

Groeten Ber.

Opmerking

beschermd ?

is de kaardebol beschermd ? dat wist ik niet, bij ons in de buurt groeien er vele, en ik knipte ze altijd voor me putters.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                              is de kaardebol beschermd ? dat wist ik niet, bij ons in de buurt groeien er vele, en ik knipte ze altijd voor me putters.
                              Klopt inderdaad,ik weet ook niet beter dan dat ze beschermd zijn,je kunt ze ook zelf in je tuin kweken is vrij makkelijk.
                              mvg,
                              Kingfisher
                              Mvg,
                              Kingfisher.

Opmerking

Working...
                              X