Mededeling
Collapse
No announcement yet.
lamme/gebroken poot van mijn agaatvink
Collapse
X
-
Robin
Heel erg bedankt. Hij red zich inderdaad met enige moeite wel aardig. Hij eet gewoon en is in precies dezelfde staat als jij me verteld. Ik wacht rustig af en richt me wel even op de andere twee koppels. Zal ik dan de nestkasten en de pop er uit halen of hindert dat hem niet?
Opmerking
-
Marlin,
Als de pop niet achter de man aan jaagt en hem dus met rust laat kun je haar er gewoon bij laten zitten. Ook nestelgelegenheden gewoon laten zitten. In het ergste geval krijg je een rondje onbevruchte eieren. Het kweekseizoen is voorlopig nog niet begonnen, met een beetje geluk kweek je dit seizoen nog met die vinkman.
Opmerking
-
Kweekseizoen
Wanneer begint het kweekseizoen doorgaans? Is het te vroeg om de nesten erbij te hangen?Oorspronkelijk geplaatst door RobinMarlin,
Het kweekseizoen is voorlopig nog niet begonnen, met een beetje geluk kweek je dit seizoen nog met die vinkman.
Opmerking
-
weet je nooit
je weet nooit wanneer het kweek seizoen begint, het hangt veel af van het weer. eerst moet het wat warmer worden, en wat meer licht. goed naar je vogels kijken helpt ook, of ze al in conditie raken, zijn ze al aan het jagen, achter een andere man aan. bij putters kan je het ook zien aan de snavel. nu is het puntje nog zwart, straks word hij witter en witter. en dan schiet het goed op.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Het broedseizoen van de vinken begint waarschijnlijk ergens in april, Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk hoe de vogels gehuisvest zijn. Als ze bijv. extra lichturen hebben gekregen via kunstmatige verlichting zullen ze waarschijnlijk eerder in broedconditie komen dan wanneer ze alleen gewoon daglicht krijgen.
Het kan geen kwaad om de nestgelegenheid nu al op te hangen. De vogels beginnen immers pas te bouwen als ze in broedconditie zijn
Opmerking
-
broedseizoen
Maar de nesten erbij hangen maakt daarvoor verder niks uit toch?Oorspronkelijk geplaatst door Tonje weet nooit wanneer het kweek seizoen begint, het hangt veel af van het weer. eerst moet het wat warmer worden, en wat meer licht. goed naar je vogels kijken helpt ook, of ze al in conditie raken, zijn ze al aan het jagen, achter een andere man aan. bij putters kan je het ook zien aan de snavel. nu is het puntje nog zwart, straks word hij witter en witter. en dan schiet het goed op.
Opmerking
-
haha
leer wier bie zeOorspronkelijk geplaatst door RobinMarlin,
Als de pop niet achter de man aan jaagt en hem dus met rust laat kun je haar er gewoon bij laten zitten. Ook nestelgelegenheden gewoon laten zitten. In het ergste geval krijg je een rondje onbevruchte eieren. Het kweekseizoen is voorlopig nog niet begonnen, met een beetje geluk kweek je dit seizoen nog met die vinkman.
Opmerking
-
kan
je kan ze er bij hangen ,maar ik zou daar ook mee wachten. ik zet als eerste de man in zijn box, een week later de pop erbij. en dan pas de nestgelegenheid, eerder hebben ze het niet nodig.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
wat wil je?
Elk dorpje heeft wel een dieren arts........
Vroeger veel duiven met gebroken poot geholpen. Een vogel is wat anders. Elk geval is anders maar als iemand een gebroken been heeft help je hem of haar ook. Als het onderbeen ten op zichte van boven been is gebroken kun je het spalken. Als de breuk in het boven been zit wordt het afwachten. Heb bij barmsijsjes wel eens een onderbeen verwijderd wat opzicht snel heelt. Vogel zal op knie gewricht balans zoeken.
Veel succes met dit drama in het vroege kweek seizoen.
Groeten Ber.
Opmerking
-
vogelarena
Ik kan niet vinden wat je bedoeld? Vogelarena.nl?Oorspronkelijk geplaatst door medaarzie eens op vogelarena en bij vinkenieren. dan zal je wel verstaan . hoe ik het doe. en het gaat zo prima. ik kweek volgens de tretter methode. verdere vragen los ik wel op . dus vraag maar.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking