Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte kwikstaart

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Witte kwikstaart

Hallo allemaal,

Ik overweeg om witte kwikstaarten te gaan houden, maar heb een paar vragen.
    1. Kan ik ze met andere vogels (bijv. australische prachtvinken) samen houden.
    2. Wat eten ze precies
    3. Kunnen ze 's winters buiten blijven (met beschikking over nachthok)

bedankt, Edwin

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Vaak plaats je totaal verschillende vogels bij elkaar in om schermutselingen onderling te voorkomen.

Greetzzz

Opmerking

witte kwikstaart

een koppel witte kwikies bij prachtvinken zal onheroepelijk tot doden vogels leiden,enerzijds door het zenuwachtige gedrag( wat een karaktertrek is van alle kwikstaarten)en anderzijds door het agresieve gedrag wat deze vogelsoort tentoon kan stellen,welke vaak op een vogel afgestemd is en deze dan gewoon word gedood als deze weer eens een keer in het territorium terecht komt van de kwikstaart.
        tropen zijn vaak kleiner dan een kwikstaart en zullen dus altijd gedood worden.
        een koppel witte kwikstaarten houden bij parkieten lijkt mij niet wenselijk,maar kan wel.
        een voliere/kooi voor parkietachtige is meestal kaal,voor een europese insekteneter is het toch wel wenselijk om een voliere te beplanten.
        dit om de volgende redenen:beplanting lokt ongedierte aan wat vervolgens weer gegeten word door de kwikstaarten.
        kwikstaarten houden buiten het broedseizoen er een territorium voor zichzelf op na ( wellis waar een kleintje),als een koppel niet gescheiden word van elkaar ( ligt weer aan de grote van de voliere,maar ikzelf zou ze altijd gescheiden houden van elkaar) zullen er altijd schermutselingen plaatsvinden tussen beide vogels.in het broedseizoen hebben zij een gezamelijk territorium.
        de beplanting fungeerd dan weer als een schuilplek als het er heftig aan toe gaat.
        het zijn heet geblakerde vogeltjes hoor die europese insektenetende vogels.
        ikzelf heb ze in het verleden ook gekweekt.
        leuke vogel maar opletten is een vereiste bij dit soort vogels( vooral als dit in een kale kweekbox moet gaan gebeuren).
        voedsel: hoofdvoedsel meel/buffalowormen,er kan insektenpate bij gegeven worden(heb ik nooit zelf gedaan) en eivoer met daarin diepvriespinky's.
        verder kan men zelf nog wat weideplankton erbij vangen en geven.
        winter buiten? qua temperaturen zal het wel gaan maar het is een insekteneter wat dus inhoud dat hij veel en lang eet( ik bedoel hiermee te zeggen dat ze lang licht nodig hebben om zichzelf van genoeg energie(voedsel) te voorzien.
        en de wintermaanden heeft gewoon weg niet genoeg lichturen.
        kan wel weer opgevangen worden met kunstlicht maar dan kunnen uitheemse soorten (tropen) weer als reactie hebben om te gaan beginnen met broedgedrag.(licht + levendvoedselaanbod) warmte is in deze geen vereiste al zal je naar alle waarschijnlijkheid geen nestjes tropen groot krijgen in deze tijd.maar het gedrag om te broeden word gestimuleerd.
        succes ermee.
        gr winterkoning

Opmerking

witte kwikstaart

was nog wat vergeten.
          de afgelopen jaren zijn er diverse goede kweekverslagen gepubliceerd in zowel onze vogels alsook in het bec en sec boekje.
          als je deze doorleest zul je alles weten over deze vrij gemakkelijk te kweken
          europese insekteneter.
          voldoet je aan een paar voorwaardes dan zal je beloond worden met jongen.
          ik zou zeggen GEWOON proberen maar.
          mvg winterkoning

Opmerking

Working...
          X