Mededeling

Collapse
No announcement yet.

illegale vang inheemse vogels in Nederland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• illegale vang inheemse vogels in Nederland

Gelezen in De Telegraaf Dinsdag 16 Mei 2016 0645 uur (NZ tijd)

DEN HAAG - Tienduizenden Nederlandse vogels worden jaarlijks in de natuur gevangen en illegaal verhandeld.

Dat zegt de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming in actualiteitenprogramma EenVandaag.

Volgens een opsporingsambtenaar van de dienst worden vinken, merels, eksters en puttertjes massaal in parken, bossen en achtertuinen gevangen voor de verkoop. Volgens de flora- en faunawet mogen alle vogels die in Nederland voorkomen, alleen gehouden worden als de dieren in gevangenschap zijn geboren.

Hij noemt de roof en handel in vogels lucratief. Vooral de zangvogels zijn populair en daarvoor wordt grif betaald".

Laat maar horen.

gr Kees

Tienduizenden Nederlandse vogels worden jaarlijks in de natuur gevangen en illegaal verhandeld, onder meer op ruim 400 vogelmarkten in ons land. Dat kan omda...

Een poosje terug: http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-i...le_vogelhandel
    Een leek en iemand die zichzelf dierenarts noemt kunnen zonder onderzoek een zieke vogel 'herkennen'?
    Last edited by ele; 16-05-2016, 22:50.

Opmerking

Dat filmpje in de link die Ele gepost heeft heb ik een tijdje terug al gezien via "vroege vogels".
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Mooie uitleg van deze dierenarts.groot probleem straks .grote winkelcentrum ,markten ,moeten dan ook sluiten .komen te veel mensen ,ook gevaar voor ziektes,dieren wel zijn doet ook wel goede dingen ,maar draaien best ook best wel en beetje door ?

Opmerking

Waar frustratie al niet toe kan leiden!

Opmerking

dan zal het wel voor de buitenlandse markt zijn.

de controle in nederland op beurzen en dergelijke is behoorlijk toegenomen.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

geld dat stom is maakt recht wat krom is
              Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

Opmerking

Opmerking

...Volgens een opsporingsambtenaar van de dienst worden vinken, merels, eksters en puttertjes massaal in parken, bossen en achtertuinen gevangen voor de verkoop...
                  En hoe denkt men hoe bijvoorbeeld roodpoothonigzuigers, tangara's, koningsmees enzovoort hier in Nederland terecht komen? op exact dezelfde wijze. Ik keur dat ook niet goed maar we moeten niet denken dat wij onze handen in onschuld wassen.

Opmerking

Opmerking

Jan op de laatste Zwolse vogelmarkt van 20 februari zijn er 3 overtreders gesignaleerd en er is uitgebreid gecontroleerd. Het waren een geelkuifkaketoe zonder de juiste papieren erbij, een niet geringde Japanse nachtegaal en 2 niet correct geringde europese goudvinken, er zijn 2 bekeuringen uitgedeeld en 1 waarschuwing. Dus op de Zwolse markt waren 3 overtreders en bij de goudvinken was wel bewijs dat ze gekweekt waren. Dus de aantallen waarover men hier spreekt zijn niet op de markt verkocht.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door graaf277 Bekijk Bericht
                        Jan op de laatste Zwolse vogelmarkt van 20 februari zijn er 3 overtreders gesignaleerd en er is uitgebreid gecontroleerd. Het waren een geelkuifkaketoe zonder de juiste papieren erbij, een niet geringde Japanse nachtegaal en 2 niet correct geringde europese goudvinken, er zijn 2 bekeuringen uitgedeeld en 1 waarschuwing. Dus op de Zwolse markt waren 3 overtreders en bij de goudvinken was wel bewijs dat ze gekweekt waren. Dus de aantallen waarover men hier spreekt zijn niet op de markt verkocht.
                        Dat is in verhouding in aanbod te verwaarlozen op zo,n grote markt.In Assen zijn bij mijn weten geen bekeuringen uit gedeeld.En het lijkt mij sterk dat op de andere"398" markten/beurzen veel bekeuringen zijn gegeven,daarom ben ik ook benieuwd naar het aantal processen verbaal over aantal jaren.Als ze de vogelmarkten/beurzen in diskrediet willen brengen met duimzuigerij dan zijn ze zelf de beklaagden.Er worden nu ook kamer vragen gesteld ik hoop wel dat de indieners enige re'search hebben gepleegd.

Opmerking

Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

http://vogelblad.nl/e-6-000-boete-vo...e-vogelvanger/
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                            X