Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodborst vogelnest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Roodborst vogelnest

Hoi,

Afgelopen avond toen ik thuis kwam van het werk zag ik tot mijn verbazing dat mijn buren hebben geknipt in een aantal struiken die grenst aan zowel mijn kant van de tuin als aan hun kant van de tuin. In die struikjes hebben roodborstjes een vogelnestje gebouwd, en inmiddels zitten er ook al jonkies in. Omdat mijn buren in deze struiken hebben geknipt is er beweging in het nestje gekomen en is 1 kuikentje omlaag gevallen, deze zat vast tussen de schutting en gelukkig konden wij er makkelijk bij komen.

Dit kuikentje heb ik uiteraard weer in het nestje geplaatst. Echter doordat mijn buren er dus in struiken hebben geknipt is het nestje niet echt meer "veilig", ook is er vrijwel geen beschutting meer van boven af. Toevallig heb ik een roodborst vogelkastje liggen en ik ben van plan deze te bevestigen in mijn tuin. De vraag is, is het misschien wijsheid om het nestje te verplaatsen naar het vogelhuisje? Ik weet dat het wordt afgeraden, maar deze beestjes hebben nu helemaal geen beschutting voor de zon en regen. Wat is veiliger en wat is beter?

Graag hoor ik jullie advies! Alvast vriendelijk bedankt!
    Last edited by WesleyDeMan; 09-05-2016, 21:28.

Met een paar losse takken een soort afdakje maken door deze schuin in de heg te steken.En voor de buren het advies dat ze pas knippen nadat ze de heg hebben gecontroleerd.

Opmerking

Probeer het nest te verstevigen en kijk of de ouders terug komen. Komen de ouders door alle verstoringen niet meer terug dan moet je de jongen zelf groot gaan brengen anders gaan ze dood. Dierenambulance bellen kan ook maar als mij dat zou overkomen zou ik ze zelf groot brengen.

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Dat heb je toch keurig weten op te lossen. Respect

Grt
            Krijn
            Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

Opmerking

Goed gedaan Wesley en leuk voor jou dat de ouders terug zijn gekomen.

groetjes fons
              Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
              uit het restant de rest van het land.

Opmerking

eind goed al goed. Ik vroeg het me echt af hoe dit ging aflopen.

Opmerking

Mooi dat het gelukt is door jou inzet.......hun dank is groot.

Groet, Jan

Opmerking

Kan de hele week weer met een goed gevoel verder na het lezen van dit positief bericht.
                    m.v.g.Jan

Opmerking

inderdaad prima gedaan.......
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                      X