Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste ei Baardmannetjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Eerste ei Baardmannetjes

Vandaag eerste ei bij de Baardmannetjes. Wie kan mij adviseren over het verdere proces? Tips? Mijn eerste keer met Baardmannetjes..

Marlin dan had je vandaag paaseitjes veel succes

Opmerking

https://www.google.nl/search?q=kweek...uuRJ4aePo3vvjg

Opmerking

Ik zal straks als ik klaar ben met leren eventjes wat vertellen over hoe ik mijn baardmannetjes kweekte
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Vanaf welke dag gaan ze broeden? Derde ei?

Opmerking

Hoi dat ligt er aan Baardmannen kunnen ook zo maar 5 a 6 eitjes leggen, en ik heb ook wel meegemaakt dat
            ze de eerste 2 legsels niet bebroeden, maar er zo weer een nest overheen bouwden, dus dat is nog even afwachten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door graaf277 Bekijk Bericht
              Hoi dat ligt er aan Baardmannen kunnen ook zo maar 5 a 6 eitjes leggen, en ik heb ook wel meegemaakt dat
              ze de eerste 2 legsels niet bebroeden, maar er zo weer een nest overheen bouwden, dus dat is nog even afwachten.
              Ze heeft nu vijf eitjes en zit er sinds het vierde eitje vast op. Klopt het dat de man ook broed?

Opmerking

Maandag kwamen 4 eitjes uit, leek super, maar 's avonds lagen er twee in de hoek van het nest, koud maar nog levend. Vanmorgen dag 2 lagen er weer twee in de hoek koud, en was er 1 verdwenen. Weer teruggelegd en gaan werken. Vanmiddag thuis: lagen er opnieuw twee koud in de hoek en weer 1 verdwenen. Vervolgens komen ze nog een paar keer bij het nest maar gaan ze er niet meer opzitten. Lijkt alsof ze het verlaten hebben. Snap het niet zo goed allemaal.. Kan het zijn omdat het hun eerste x is?!

Opmerking

Wat heb je ze aan levend voer gegeven en hoe heb je het aangeboden?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                    Wat heb je ze aan levend voer gegeven en hoe heb je het aangeboden?
                    Pinkies en Buffalo diepvries. Door het universeelvoer en ook een appart bakje met een laagje water.

Opmerking

Vaak hangt het bij insecten eters af van de voedingswaarde van het geen de jongen voorgeschoteld krijgen.

Pinkies en buffalo is ok maar je moet het niet door het universeelvoer doen maar gewoon in een bakje en dan het liefst nog wat vitaminen en mineralen er overheen bijvoorbeeld Avi~Totaal+ en dat als het kan 2X per dag. Ik heb ook goede ervaringen met diepvries wasmotten larven. Die zijn wel erg prijzig maar je krijgt er alles mee groot en je zal zien dat als je dit alles aanbied ze het eerste de wasmotten larven pakken. Ook moet je kijken naar hoeveel ze per dag aan hun jongen geven, je mag namelijk nooit te kort hebben en houd er rekening mee dat er hoe ouder de jongen worden er steeds meer in gaat. Ik strooi zelf ook als ik jongen heb A19 van Nutribird over al het levend voer met name over de meelwormen. Tevens voer ik het levende voer met boerenkool en broccoli.

Opmerking

Is het verstandig om ook levende Buffalos te geven?

Opmerking

Met levende buffalo's heb je geen problemen mits de ouder vogel ze eerst kapot slaat op bijvoorbeeld een tak of zo. Levende meelwormen zou ik afraden bij zulke kleine vogels. Als er een levende meelworm in de krop van het jong zit dan kan die worm zich een weg door de huid naar buiten vreten. Dat is dan ook 1 van de redenen dat ik mijn meelwormen "geblancheerd" aanbied.

Opmerking

Inmiddels een tweede nestje, nu in de binnenvoliere, 6 jongen die het goed doen! Inmiddels 4 weten te ringen, is niet eenvoudig!

Spannend of het goed blijft gaan!

Opmerking

Working...
                            X