Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ringen verplicht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ringen verplicht

Bij alle Europese cultuur vogels is het verplicht om te ringen, toch?
    Wat als dit nu niet lukt of je bent te laat?
    Ik merk met mijn tropen dat ik nog wel eens te laat ben of dat een nestje zo goed verstopt zit dat je niet op tijd opmerkt.
    Nu maakt dit voor tropen niet super veel uit.
    Maar hoe werkt dit dan met de Europese cultuur vogels.

dan is die vogel spijtig genoeg niet in orde.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Nix van aantrekken , allemaal zever ! al veel vogels gestorven door die kut ringen in volieres ... onhandige kwekers hebben al veel vogels verminkt ...
      Gewoon vogels voor jezelf houden , foto trekken van de nest en de voorziene ringen bijhouden met informatie en foto's ...

Opmerking

Ik zou toch opteren om wettelijk in orde te zijn.
        Mocht iedereen zo handelen, dan zijn er geen geringde vogels meer in de voli's en worden ze allen door de officiele instanties aangeslagen en in de natuur gezet.
        En zijn het weer de vogelliefhebbers die de zwarte piet toegeschoven krijgen.
        Dus het liefst maken dat we wettelijk in orde zijn.

Opmerking

Slecht advies van abu asfur. Dit moet genegeerd worden.

Taalgebruik laat trouwens ook nog wat te wensen over.

gr kees

Opmerking

zeker een slecht advies
            alle europese cultuurvogels moeten met de juiste ringen en de juiste ringmaat geringd zijn
            als je dit niet doet kom je er zeker niet af met inbeslagname van de vogel en een vermaning maar krijg je ook nog een forse boete
            enals je geen vogel kunt ringen moet je geen europese gaan houden!
            als je te laat bent met ringen of de vogel heeft de ring verloren dan moet je voor die vogel een ontheffing aanvragen,als ik het goed heb moet je dit doen bij het ministerie van landbouw maar dat weet ik niet helemaal zeker dat zou je even op moeten zoeken dan

Opmerking

Dank jullie voor de reacties.
              Ik vroeg me gewoon af hoe het gaat als je een nestje Europese cultuur vogels broed en niet hebt geringd.
              Maar er zijn dus mogelijkheden al zijn deze lastig en waarschijnlijk duur.

Opmerking

ben van mening, dat als je denkt niet op tijd te kunnen ringen, je niet aan europese vogels moet beginnen.

er is al te veel gelazer mee geweest, die het houden van cultuurvogels in een bedenkelijk daglicht stellen.

heb zelf ook een begroeide voliere, dus weet wel van je probleem.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

je bent bij wet verplicht europese vogels te ringen om aan te tonen dat zij in gevangenschap zijn geboren, je kunt foto's maken met de ringen er naast, maar als je dan alsnog 20 vogels uit het wild vangt? Ook bepaalde beschermde soorten (zoals ook rijstvogels!!!) moeten gewoon geringd worden met naadloos gesloten ringen.
                  webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Ooit meegemaakt dat iemand controle kreeg. Hij had zijn ringen in de schuif liggen en de nodige paperassen. Toch werden de vogels in beslag genomen, samen met ringen en documenten!

Opmerking

Opmerking

In vlaanderen is de vogelbescherming voor rede vatbaar ... en als je genoeg bewijs kan voorleggen dat de ongeringde vogels degelijk jouw vogels zijn , dan maken ze er zeker geen drama van ...

Mijn ervaring heeft me wel geleerd dat de hollanders de grootste knoeiers zijn met het manipuleren van ringen ... en dit is FRAUDE en dit word inderdaad hard aangepakt ...

Een ongeringde vogel in je voliere is helemaal geen misdaad ...

Sommigen kunnen echt zwaar overdrijven hier ...

[COLOR="#FF0000"]" ... diegene die nog nooit gezondigd heeft mag de eerste steen gooien ... " [/COLOR]

Opmerking

abu asfur schreef
                          Mijn ervaring heeft me wel geleerd dat de hollanders de grootste knoeiers zijn met het manipuleren van ringen ... en dit is FRAUDE en dit word inderdaad hard aangepakt ...

heb je hier ook bewijzen van, of klets je maar wat uit je nek.

Opmerking

blijkt wel dat je ook weer uit je nek kletst, als je in nederland ringen besteld, moet je ook doorgeven hoeveel kweekkoppels je hebt zitten van de desbetreffende soort, is dit verdacht dan kun je er op rekenen dat je bezoek krijgt van een controle, en of je nu handelaar bent of niet, dat doet niet terzake, of mag een handelaar in jou ogen niet hobbymatig kweken, gerommeld word er overal, en dat houd echt niet op bij de grens.

Opmerking

Regels opstellen kunnen veel mensen. Maar voor controle op naleving ontbreekt het aan geld en mankracht. Leve Den Haag en Brussel

groetjes fons
                              Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                              uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Working...
                              X