Nou dat is mij te goed verstopt. Heb je geen link?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
keuringen
Collapse
X
-
-
Josly,
Het is zo simpel een liefhebber stuurt vogels in,maar niet in de goede voor geschreven kooien,de organisatie heeft dit niet in de gaten gehad ze komen op de keurtafel en de keurmeester mag ze niet keuren in deze kooien en verwittigd de organisatie,die probeert een oplossing te zoeken in samenspraak met de liefhebber die later op het forum zijn gal gaat spuwen en u komt met een heel verhaal wat er juridisch mag/kan of nog moet gaan gebeuren.Als je fietst en je krijg een lekke band moet je hem plakken en niet een dag naar de oorzaak gaan zoeken.
Opmerking
-
Tja, toch die € 200,00 brillenkorting maar eens besteden misschien. (Bij nader inzien had ik die kooitjes in het verleden volgens mij toch wel eens eerder gezien.)Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk BerichtHenk je eigen link onder bond 8e regel.
Vanaf pagina 51 dus:
http://www.nbvv.nl/download/de_bond/...cum_110323.pdf
Maar wel bedankt voor de genomen moeite Jan.
Wat betreft het soort kooi waarin de in te sturen vogel gehuisvest moet worden:
In het tt katern van de NBvV, (vraagprogramma) staat boven elke nieuwe hoofdgroep ook in welke kooi de vogel gehuisvest dient te worden.
B.v.:
16 Europese vruchten en insecteneters
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoslyKlopt.
Deels hebt U gelijk.
Maar waarom heeft de organisatie gebeld?
Omdat de keurmeester weigert om de vogels in de "verkeerde" TT kooien te keuren.
Wel dan gaat de organisatie ook in de fout.
Maar verschillende keurmeester weten/kennen niet de betekenis van "Open" vogeltentoonstellingen.
En die meer en meer voorkomen. dit vanwege terugloop van aantal deelnemers, aantal vogels.
Het mooiste voorbeeld van "open" vogeltentoonstellingen is/zijn:
"Nederlandse kampioenschappen VOGEL 2016" Apeldoorn.
Dit heeft te maken met het juridische gerechtelijke.
Simpel uitgelegd met de Statuten.
Zoals bij "open" vogeltentoonstellingen de statuten van verschillende vogelorganisaties, vogelbonden,
Alles wat te maken hebben met vogeltentoonstellingen zijn onderdelen van de statuten.
Dus ook met alles wat te maken hebben met vraagprogramma's, standaardeisen, soorten TT kooien, etc.
Door de term "open" erkent de organisaties ook de statuten van andere organisatie.
Dus ook met alles wat te maken hebben wat tentoonstellingen aangaat wat die andere organisaties (statuten) aangaat.
Dus ook alles wat te maken hebben met vraagprogramma's, standaardeisen, soorten TT kooien.
Een van de redenen waarom de term(en) "Universeel kooi " wordt/worden gebruikt.
Zolang bij de samenwerking tussen de NBvV en ANBvV de statuten niet aangepast zijn, kan er nooit spraken zijn van een Bondsshow.
Zolang de statuten van beide vogelbonden niet aangepast zijn, zijn de statuten van beide vogelbonden van kracht, van toepassing.
Dus zijn/blijven vraagprogramma's, standaardeisen, standaardeisen, soorten TT kooien, etc, van beide vogelbonden van kracht, van toepassing.
Ook op/tijdens Nederlandse Kampioenschappen Vogel 2016 Apeldoorn.
Een eenzijdig vraagprogramma/standaardeisen, etc, kan enkel en alleen bij een overname.
Als bijvoorbeeld NBvV de ANBvV overneemt.
Maar dan is er helemaal geen spraken van samenwerking tussen NBvV en ANBvV.
Simpel uitgelegd.
Wat nu gebeurd, en of aan het gebeuren is met alles wat te maken hebben vraagprogramma/standaardeisen, e
etc, Nederlandse Kampioenschappen Vogel 2016 Apeldoorn, zijn juridisch, gerechtelijk, ongeldig.
Ik ben geen jurist-gerechtelijk deskundige, maar heb wel navraag gedaan aan personen die bevoegd zijn met deze materie.Last edited by Henk3; 27-11-2015, 14:54. Reden: Alweer meer tekst toegevoegd omdat er een stukje ontbrak.
Opmerking
-
Josly, het kan zijn dat ik sommige meningen/teksten van u verkeerd interpreteer maar ik heb de indruk dat jij toch heel pessimistisch naar de vogelhobby kijkt? Ik hoop dat ik dit verkeerd voorheb anders vind ik het sneu voor u...
ps: zeker geen hard feelings want soms heb je wel een interessante inbreng!
Opmerking
-
Beste Josly, helaas gaat mijn vogelhobby-(kennis) er wat minder diep door dan die van jou blijkbaar. Ik vind het allemaal wel best.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking