Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zachtvoer roodstaartjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zachtvoer roodstaartjes

Zijn er mensen die roodstaartjes(redstarts) hebben of ervaring daarmee,gekraagde,zwarte,loodkleurige,daurian maakt niet zo veel uit en die deze een zachtvoeder geven welke goed gegeten wordt?
    Of misschien die het helemaal niet geven en iets anders voorzetten dan alleen levend (diepvries)voer?
    Heb in het verleden Daurians gehad en die aten eigenlijk bijna elk merk icm levend voer en wat eivoer maar het stel wat ik nu heb (zwarte)is vrij kieskeurig heb ik al gemerkt.
    (Oeps misschien beter bij insecteneters topic geplaatst,nou ja het zijn ook ec vogels.)
    Mvg,
    Kingfisher.

Ik heb voor volgend kweekseizoen een koppel gekraagde roodstaarten aangeschaft. Bij mij krijgen ze in ieder geval universeel van Orlux en ze eten hier goed van. Ik heb eigenlijk met universeel van Orlux altijd wel goede ervaringen ook bij andere vogels. Het is een beetje vettig/rul voer wat de meeste vogels (bv ook mijn brilvogeltjes) graag pakken.
    Andere merken heb ik ook wel geprobeerd maar vaak is dat toch wat droger en wordt minder goed gegeten.
    Make birds not war.

Opmerking

Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Make birds not war.

Opmerking

Hallo Ivo,bedankt voor je antwoord weet ik weer wat meer.
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

kreeftjes in het universeelvoer

hallo
            ik had hetzelfde probleem de vogels eten ze niet,maar je zou het eigenlijk zo zien die in het voer die worden zacht en zijn niet zo knapperig als ze zouden moeten zijn,het is eigenlijk schildpadden voer die kreeftjes ,en ik heb dus zo,n pot gekocht met alleen van die kreeftjes en die eten ze dus wel wand die zijn knapperig net als een kaakje[een soort koekje]zou moeten zijn als die slap zijn vinden wij ze ook niet lekker.
            ik voer het af en toe als extra erbij aan mijn plevieren en kroonkieviten en die vinden het lekker hoor en ook de toerako die ik heb die eet het op.
            Ik voer 2 soorten universeel tovo ijzerarm en die andere weet ik zogauw de naam niet van maar dat zit in een ronde emmer met paars deksel en is vrij donker van kleur en fijn dit eten ze ook graag op er blijft alleen kruim achter.
            mvg wim
            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Ik ben een voorstander van een ijzerarm dieet om ijzerstapelingsziekte te voorkomen. Ik heb hier Brilvogels zitten van 13 jaar oud dus dat werkt prima.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Bericht
                hallo
                ik had hetzelfde probleem de vogels eten ze niet,maar je zou het eigenlijk zo zien die in het voer die worden zacht en zijn niet zo knapperig als ze zouden moeten zijn,het is eigenlijk schildpadden voer die kreeftjes ,en ik heb dus zo,n pot gekocht met alleen van die kreeftjes en die eten ze dus wel wand die zijn knapperig net als een kaakje[een soort koekje]zou moeten zijn als die slap zijn vinden wij ze ook niet lekker.
                ik voer het af en toe als extra erbij aan mijn plevieren en kroonkieviten en die vinden het lekker hoor en ook de toerako die ik heb die eet het op.
                Ik voer 2 soorten universeel tovo ijzerarm en die andere weet ik zogauw de naam niet van maar dat zit in een ronde emmer met paars deksel en is vrij donker van kleur en fijn dit eten ze ook graag op er blijft alleen kruim achter.
                mvg wim
                In de insectenmix van de ecs shop zitten ze ook heb ik gezien en die zien er inderdaad beter uit,gemixt met andere insecten en "knapperig" zoals jij dat zegt.
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

kingfischer ik stuur je morgen wel een pb waar ik ze altijd mee voerde en goede kweek resultaten kreeg
                  Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

Thanks voor de moeite.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

Working...
                    X