Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witkop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Witkop

Waarom krijg je met witkop grotere en bredere maskers bij je putters???
    Frappant is wel dat de meeste kwekers van zuivere wildkleurputters absoluut geen witkop in hun bestand willen hebben........Ik vind dat vreemd want een putter met een groot en breed masker is toch prachtig????

Hallo don,

Ik vindt die grote maskers ook prachtig. Witkoppen zijn sowieso al heel mooi. Maar als je zuiver wildkleur wil moet dit niet. Putters hebben van nature geen vierkant masker, maar afgeronde hoeken

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door the don Bekijk Bericht
      ...Frappant is wel dat de meeste kwekers van zuivere wildkleurputters absoluut geen witkop in hun bestand willen hebben.......
      Dat lijkt mij logisch, omdat je een putter zuiver wilt houden. Ik verbaas mij regelmatig wat het nut is van het verneuken van een schitterende putter zoals hij in de natuur voorkomt. Je kweekt namelijk niet alleen kleur weg maar ook andere zaken net zolang tot je niets levensvatbaars meer overhoud.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
        Dat lijkt mij logisch, omdat je een putter zuiver wilt houden. Ik verbaas mij regelmatig wat het nut is van het verneuken van een schitterende putter zoals hij in de natuur voorkomt. Je kweekt namelijk niet alleen kleur weg maar ook andere zaken net zolang tot je niets levensvatbaars meer overhoud.
        Dit lijkt mij wel erg zwaar aangezet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loxia Bekijk Bericht
          Dit lijkt mij wel erg zwaar aangezet
          Klopt. Ik heb een uitgesproken mening over dat soort zaken echter val ik dan ook nooit iemand persoonlijk aan.

Opmerking

Oh boy hier gaan we weer. Witkop komt niet uit grijskop!!! Het rugdek van een witkop is anders dan dat van een wildkleur omdat de onderdons bij een witkop wit is. Hierdoor zijn de bovenkant van de pluimen anders van kleur, en dat heeft dan ook helemaal niets met grijskop te maken. Grijskop = ondersoort. Witkop = mutatie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
              Ik zou niet durven zeggen dat mutaties rechtevenredig staan met de levensvatbaarheid van een putter, ik ben van mening dat de kweker hierin een grotere rol speelt... . Maarja als er geld mee gemoeid is zijn alle middeltjes goed genoeg om een vogel recht te houden zeker bij mutatievogels! Ik vind mutaties wel een mooie materie zeker als je ziet wat allemaal mogelijk is bij de putters, waar zal dat eindigen denk ik dan? Of mutaties mooier zijn dan een wildkleur hou ik in de midden, over smaken valt niet te discussieren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
                ...Of mutaties mooier zijn dan een wildkleur hou ik in de midden, over smaken valt niet te discussieren.
                Daar heb je een punt natuurlijk maar als ik dan hoor dat iemand jaren lang bezig is om een witte Goudamadine te kweken dan vraag ik mij af wat het nut er van is. De kleur combinatie die die vogel heeft kan je zelf niet eens verzinnen en het is toch werkelijk schitterend dat de natuur dit door natuurlijke selectie heeft voortgebracht.

Opmerking

ik hou zelf ook meer van de wildkleur.

anderen meer van mutaties, kan ik ook wel begrijpen.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                  X