Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudvinken met doorgezakte pootjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goudvinken met doorgezakte pootjes

wat bedoel je met doorgezakte pootjes? eventueel een foto?
    zitten ze lager dan andere goudvinken of hangen ze op de zitstokken?

mvg

Opmerking

ik heb dit in het verleden ook wel eens gehad met goudvinken, vermoedelijk een gebrek aan kalk in de begin fase, de jongen worden goed gevoerd, groeien hard maar hebben een kalk gebrek zodat de botten niet voldoende meegroeien, ik heb toen een tijdje davitamon voor kinderen gegeven en dan de davitamon speciaal voor botten en tanden, gaf wel enige verbetering maar geen 100%, ik zeg niet dat het dit is maar zou zomaar kunnen, ik strooi nu voortaan een klein beetje kalk over de pinkys en heb nergens meer last van.

Opmerking

En dit is maar bij een koppel en bij je andere koppels heb je geen last? Wat is het verschil qua voeding en licht als je het vergelijkt? Als dat niks is is het enige wat ik me kan voorstellen dat het iets erfelijks is en dan denk ik dat het verstandig is om niet meer te kweken met dat koppel. Maar ja, ik denk dat je moet wachten op een persoon die hier veel meer verstand van heeft dan mij haha.
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

denk ook dat het komt door niet goed ontwikkelde botten en dat dit weer komt door een tekort aan kalk.

heb dit ook ooit met een kanarie gehad en de dierenarts zei dat dit hierdoor komt. het is helaas niet te genezen en de vogels kunnen erg snel hun pootjes breken dus let er wel goed mee op!
          groeten gijs

Opmerking

Met doorgezakte pootjes bedoel ik hangen op de zitstok.

Opmerking

kijk eens of de vogels niet te vet zijn, te vette goudvinken, hangen/liggen op de zitstokken.
              www.fretteren.eu

Opmerking

kijk eens of ze geen kalkpoten hebben? heb ook eens een goudvink gehad die beginnende kalkpoten had en deze ging dan ook hangen/liggen op de zitstokken.

mvg

Opmerking

Iedereen bedankt voor de reacties.
                  Het probleem doet zich al voor als de jongen het nest net hebben verlaten.
                  Voeding en licht is bij alle vogels gelijk.
                  Ook zijn ze zeker niet te vet en hebben geen kalkpoten.
                  Gebrek aan kalk klinkt aannemelijk, alhoewel de vogels voldoende grit hebben is natuurlijk niet altijd te controleren of alle vogels dit ook genoeg opnemen. Is daar speciale kalk voor in de handel?

Opmerking

Ik gebruik altijd Gistocal door het eivoer en strooi dit over de levende buffalowormen of de diepvries pinkies, als er jongen zijn.

Op later leeftijd kan je Orlux Calci-Lux bij kalk gebrek verstrekken.
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Last edited by populier; 26-02-2015, 12:59.
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

frans 67 zoals populier al aangeeft er zijn verschillende producten in de handel, ik zelf gebruik op het moment insectenstrooipoeder van aves, bij mij heeft er enkele jaren geleden een koppel ook last van gehad, en dat kwam voornamelijk dat de pop slecht eivoer at, wel veel pinkys, door pinkys groeien de jonge ontzettend hard , maar in insecten zit nagenoeg geen calcium en dit hebben de jonge beslist nodig voor het ontwikkelen van de botjes, als je vogels wel eivoer eten kun je ook nog davitamon d olie voor kinderen door het eivoer mengen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
                        Ik gebruik altijd Gistocal door het eivoer en strooi dit over de levende buffalowormen of de diepvries pinkies, als er jongen zijn.
                        hoeveel van dat gistocal gooi je er dan over michael ?

ik doe het ook door het universeel voer, maar echt heel weinig, ik weet niet wat er bij mag namelijk.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Tegenwoordig strooi ik alleen wat Gistocal (mespuntje)over de buffaloos, door het eivoer ook heel weinig, want daar zit eigenlijk al alles in.

Mijn vogels nemen heel weinig eivoer op en voeren de jongen er amper mee.

Ik vind de gebruiksaanwijzing niet handig, het is moeilijk te schatten hoeveel je nou mag gebruiken.
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Last edited by populier; 26-02-2015, 19:15.
                          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ik doe ook kleine beetjes, overdaad schaad.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                            X