Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat kan bij elkaar en wat niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat kan bij elkaar en wat niet ?

Goudhaantjes worden zeker gehouden,maar zijn niet de makkelijkste kostgangers.

Je zegt welke ec vogels kunnen bijelkaar?
    Gelijk een wedervraag,zaadetende of zachtvoeretenden(insekteneters)?

Elzensijs met putter lukt meestal wel(of barmsijs cabaret/noordse)
    Groenling is ook niet heel lastig.
    Appelvink,Keep en vink worden al weer moeilijker,zijn felle jongens en beter apart.
    Goudvinken maar ook putters en europese kanaries hebben een droog hok nodig,vocht is funest.
    Zo maar een paar.

Wil hier mee beginnen eerst kijken waar je voorkeur naar uit gaat en hou er rekening mee dat ze cultuurgeringd dienen te worden.(Dus met breukringen voor ec vogels)
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Last edited by EJM; 26-04-2016, 01:22.

Opmerking

er zitten wel hele mooie bij.

hou wel in de gaten, dat je niet alles kan combineren.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

als je niet er mee wil kweken, dan zou je alleen mannen kunnen doen.

ik zou zelf niet kiezen voor meerdere mannen van hetzelfde soort.

tijdens de broedtijd kan dat problemen geven.

in deze voliere zou je wel 6 tot 8 vogels kunnen laten vliegen.

weer afhankelijk van welke je er in doet.
            groeten Ton

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door EJM Bekijk Bericht
              ...En kan ik niet zaadetende en zachtvoeretenden(insekteneters bij elkaar zetten, als ik beide voersoorten geef ?...
              Ik hoop dat ik het goed gelezen heb? Je vraagt: kan ik zaadeters bij vruchten/insecteneters zetten?

Nee. De zaad eters gaan dan vaak de aangeboden insecten eten die eigenlijk voor de insecteneters bestemt zijn en dan worden ze ziek met de dood tot gevolg. Om een vruchten en insecteneter in leven te houden komt ook nog al wat kijken. Het houden van een zaadeter is vaak wat makkelijker maar er zijn natuurlijk weer uitzonderingen.

Opmerking

Mijn favorieten van die laatste lijst die kwa eten denk ik bij elkaar kunnen, zijn groenling, pestvogel, vink, appelvink, en sijs, dit zijn allemaal zaad en bes eters.
                De rest zijn insecteneters.
                Maar ik weet niet of deze kwa karakter bij elkaar kunnen ?
                En als er iets tussen zit wat nog al duur is, gaat het ook niet.

Maar nog even door met puzzelen, heb nog tijd, alleen ook bezig met de moestuin en andere projecten, dus druk druk, maar wel leuk druk

Opmerking

pestvogels kan je wel vergeten, die worden bijna niet aangeboden, en daardoor onbetaalbaar.

appelvinken zitten ook in een duurder segment.

groenling, vink en sijs gaat prima samen, allemaal zaadeters.
                  groeten Ton

Opmerking

Ik denk dat ik wel wat hulp kan gebruiken, want ik kan niks anders vinden op het internet, althans geen zaadeters.
                    De meeste zijn insecteneters.
                    Ik weet dat er wel meer zijn, maar als ik geen naam weet is het erg lastig zoeken.
                    Van de insecteneters zijn er veel meer die ik leuk vind.

Even zo maar een lijstje insecteneters die ik leuk vind, kunnen deze bij elkaar en zijn ze te krijgen, niet te duur ?
                    Kuifmees.
                    nachtegaal.
                    goudhaantje.
                    baardmannetje.
                    staartmees.
                    zanglijster.
                    boomklever.

En als iemand nog wat soorten weet die bij de groenling, vink en sijs kunnen hoor ik het graag.
                    Maar geen goudvink en putter.
                    Ik wil vogeltjes met rustige kleuren, pasteltinten, de fel bonte vogels ben ik even op uitgekeken
                    Het bruin van de appelvink vind ik dus heel mooi, en het pastel blauw van de boomklever, dus van die zachte kleuren.

Opmerking

wat je ook moet weten, is dat als je europese vogels wil houden, er er komen jongen, dat die verplicht geringd moeten worden.
                      groeten Ton

Opmerking

Er komen geen jongen want ik neem alleen mannen.
                        Wil juist absoluut geen jongen, daarom ook liefst soorten die op het oog te seksen zijn, dat ik zeker mannen heb.

Opmerking

er worden momenteel wel diverse appelvinken aangeboden op vogelmarktnet.
                          groeten Ton

Opmerking

Opmerking

Na woensdag kun je aan de slag. Ik trek altijd een regenbak aan dan wordt je niet nat en is het minder koud.

Opmerking

Working...
                              X