Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boekvink/meivink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • boekvink/meivink

    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier en heb een vraagje mbt de boekvink.
    Ik heb mijn voliere klaar en heb op het moment een koppel putters en een goudvinken man, waar ik straks nog een pop bijzoek.
    Verder zou ik er graag nog een koppel sijzen, kneuters/heivinken aantevoegen, en een koppel boekvinken.
    Nu is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met de boekvink, heb op verschillende plaatsen gelezen dat dit goed kan.
    Maar ook weer van niet, dat ze zeer wild en aggresief zijn.
    Dus ik ben wel benieuwd naar jullie meningen.

  • #2
    Ik denk dat je veel teveel soorten aan het combineren bent. Dat wordt vechten ben ik bang. Je moet eerst eens proberen iets te doen met enkele soorten. Kies dan ook soorten die niet erg dicht bij elkaar liggen kwa gedrag en bij Europese ook kwa uiterlijk. Elk van de soorten die jij kiest heeft een eigen territorium in de lente. Dat gaat dus vrijwel zeker niet goed. Hoe groot is je voliere? Die moet voor de soorten die jij wil combineren echt zeker 10 meter lang zijn en dan nog is het sterk de vraag of elke soort wel tot zijn recht gaat komen.

    Bij de europese kan je vaak goed een koppel insecteneters zetten. Of een koppel tropen. Dus een koppel putters met een koppel of groep blauwfazantjes om maar wat te noemen. Dat zit elkaar niet zo in de weg. Een vink met een kneu of een keep bv gaat waarschijnlijk niet goed. Vinken kunnen heel agressief zijn in de broedtijd. De man ook naar de pop.

    Opmerking


    • #3
      Zou de kneuters en de boekvinken nog even achterwege laten en als beginner een koppel elzensijzen of barmsijzen erbij nemen.

      Mooie voliere en veel succes.
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Graag gedaan, Kneuters zijn een beetje wild/schuw en laten zich gauw weg drukken door andere vogels, in zo'n kale voliere denk ik niet zo'n succes.

          Denk dat de putters straks mooier zingen.

          Maar je moet het natuurlijk zelf weten
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking

          Working...
          X