Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onbevruchte eieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• onbevruchte eieren

hallo allemaal

wat is het beste om te doen met een nest onbevruchte eieren?
    alles meteen weggooien of de pop gewoon laten broeden en dan na 14 dagen alles weggooien?

gr gert

uit laten broeden
    vogels zitten in een broed cickles en die moet je niet
    onder breken
    ik laat ze altijd uit broeden
    gr bart van der lee.

Opmerking

ik gooi ze na 8 dagen weg beginnen ze binnen 2 weken opnieuw

Opmerking

Ik zou ze gewoon de cyclus uit laten broeden.
        Dan heb je de volgende keer ook meer kans op succes.
        http://maikel-19.skyrock.com/

Opmerking

Weg halen en de pop begint over een week of 2 weer opnieuw.
          waarom de pop op onbevruchte eieren laten zitten.

Opmerking

als je wil dat de volgende ronde ook weer berucht is
            het zal toch ergens aan liggen.
            als de man nou nog niet in conditie is dan kun je beter
            even wachten dus laten broeden op de onberuchte eieren.
            9 van 10 x ligt het aan de man dat ze berucht zijn.
            en sorry dat ik het zeg maar het zijn geen grasparkieten
            maar daar weet ik weer niets van
            gr bart

Opmerking

Wij laten de vogels ook zelf regelen wanneer ze het nest verlaten. Wel houden we de tijd een beetje in de gaten zodat ze niet maanden op onbevruchte eitjes zitten te broeden maar tot nu toe weten ze zelf precies wanneer het geen zin meer heeft en verlaten ze het nest.

Wij denken dat dat beter is voor de vogel en het instinct wat ze hebben; vogel toch nog een beetje vogel laten en zelf laten bepalen hoe en wat.

Wat beter is, geen idee. Maar dit voelt voor ons natuurlijker tov eitjes na een aantal dagen weghalen.

Groetjes, Chantal
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ik heb afgelopen weekend ook een aantal nesten leeg gehaald, vorig weekend ook een paar. Ik heb ze laten broeden tot een week na de normale tijd die ervoor staat. Bij mij waren alle eieren onbevrucht, in totaal 24
                Ik heb nu nog mijn goudvinken en mexicaanse roodmussen op eieren zitten. Ze hadden eigenlijk afgelopen weekend moeten uitkomen maar vrees dat dit ook niets wordt. Ik vraag mij nu af of ik tijdelijk de broedgelegenheden verwijderen moet? Ik baal trouwens wel, had zeker niet verwacht dat er veel zou uitkomen maar helemaal niets is frustie!

Opmerking

24 onbevrucht .
                  zou ik toch eens gaan kijken waar aan het zou kunnen liggen ..
                  een onbevrucht ei kan .maar zo veel

hier zie ik wle eens dat een man een pop wil treden .maar dat een andere man hem er dan af gooit ( duwt .ja zo krijg je dus een onbevrucht ei

welke vogel heb je trouwens
                  wat heb ik een leuke hobby .
                  juist vogels houden :) :)

Opmerking

of je hebt wel heel veel popjes maar indd om welke vogels gaat het? Bij enorm moeilijk te kweken vogels is het wel logisch maar bij niet zo moeilijke moet er echt wat mis zijn.
                    M.v.g. Bartel

Opmerking

Ik heb naar mijn weten makkelijk vogels op misschien de goudvinken na. Ik heb van alles wat, een gezelschapsvoliere. Ik heb 3 koppels Bourke's, weet bijna zeker dat dit ook 3 echte koppels zijn. Heb van alle 3 koppels eieren gehad, allen onbevrucht. Ik heb een koppel Mex. Roodmussen, ook niets geworden. Dit geld ook voor mijn goudvinken. Heb 2 Gordelgrasvinken, hier weet ik niet zeker of het een koppel is. Ik heb hierover ook geschreven in mijn eigen topic met foto's. Verder nog een koppel japanse meeuwen, dit zijn vermoedelijk 2 poppen gezien meerdere nesten telkens onbevrucht waren. Heb nog een koppel roodkop papegaaiamadines, die moeten nog nestelen. Ik moet wel aantekenen dat het allen vogels zijn uit 2012 dus voor de eerste keer.

Ik weet wel dat ik alleen nog maar vogels koop waarvan het geslachtsverschil goed te zien is.

Groetjes,

Hans

Opmerking

Hallo,

Tja dat is te begrijpen met al die onbevruchte eieren. Kunt u anders ook wat over de voeding en huisvesting vertellen daar kan het soms ook aan liggen. Vogels van 2012 zouden wel al jongen kunnen krijgen tenminste als ze niet uit het najaar komen en als het de eerste keer is kan het nog wel eens fout gaan maar bij alle vogels is wel raar. Ik heb op dit moment 5 roodkop papegaaiamadine eieren. Bevrucht zijn weet ik nog niet, zie ik over 2 dagen. De genoemde vogels zijn zeker niet te moeilijke vogels. Heb met verschillende soorten jongen gehad. Heeft u wel gezien dat het mannetje het vrouwtje paarde of imponeerde? Anders zijn de mannetjes gewoon te lui.
                        M.v.g. Bartel

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn
                          Ik heb afgelopen weekend ook een aantal nesten leeg gehaald, vorig weekend ook een paar. Ik heb ze laten broeden tot een week na de normale tijd die ervoor staat. Bij mij waren alle eieren onbevrucht, in totaal 24
                          Ik heb nu nog mijn goudvinken en mexicaanse roodmussen op eieren zitten. Ze hadden eigenlijk afgelopen weekend moeten uitkomen maar vrees dat dit ook niets wordt. Ik vraag mij nu af of ik tijdelijk de broedgelegenheden verwijderen moet? Ik baal trouwens wel, had zeker niet verwacht dat er veel zou uitkomen maar helemaal niets is frustie!
                          2en week over tijd ? Dat wordt 100 % helemaal niks. Ik gooi de eitjes weg als ze 2 dagen over tijd zijn. Wel de data goed opschrijven ! Vanaf het 4de ei.

Opmerking

Working...
                          X