Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zonnepitten en gepelde haver

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zonnepitten en gepelde haver

Graag had ik het over gestreepte zonnebloempitten en gepelde haver.
    Kunnen we deze zaden beter bannen uit de goudvinkenmengeling of niet?
    Het valt me wel op dat de goudvinken steeds de zonnepitten uit het bakje halen alvorens aan de andere zaden te beginnen. Het is toch net omdat ze dat graag lusten dat ze dit echt nodig hebben, of misschien beter in mindere maten geven?
    Jullie mening aub.
    Mvg Jimmy.

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy
    Graag had ik het over gestreepte zonnebloempitten en gepelde haver.
    Kunnen we deze zaden beter bannen uit de goudvinkenmengeling of niet?
    Het valt me wel op dat de goudvinken steeds de zonnepitten uit het bakje halen alvorens aan de andere zaden te beginnen. Het is toch net omdat ze dat graag lusten dat ze dit echt nodig hebben, of misschien beter in mindere maten geven?
    Jullie mening aub.
    Mvg Jimmy.
    je moet de zonnebloempitten zeker niet uit de goudvinkenmengeling halen,ze zitten er natuurlijk niet voor niks door, een mengeling is juist samengesteld om de vogels alles te geven wat ze nodig hebben

het is logisch dat ze het eerst opeten wat ze het het lekkerst vinden daarom is het ook belangrijk om ze niet teveel voer te geven zodat ze wel alle zaden opeten
    ik geef s,winters wel een paar keer in de week wat extra zonnebloempitten daar worden ze iets dikker van zodat ze beter bestand zijn tegen de kou

gr gert

Opmerking

Gepelde haver zou ik weren Jimmy , mij is altijd geleerd van de kwekers die het pioniers werk verricht hebben , dat dit eigenlijk op langere termijn de darmen verbrand . Daarom probeer ik het zo weinig mogelijk te geven aan mijn Goudvinken !

GRT Louka

Opmerking

bij mijn groenvinken gaf ik ook geregeld in de winter wat zonnepitten bij voor de 'kloekte'

haver is tot zover ik weet eerder een soort zaad om (en nu moet ik het goed proberen te omschrijven) kweekrijp, driftiger enzovoort wordt.
        (werd vroeger gegeven aan de boerepaarden die hard moesten werken op het land)

Opmerking

Working...
        X