Mededeling

Collapse
No announcement yet.

frater jong!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

vandaag het eerste ei van de putter en als alles gaat zoals de voorgaande keer verwacht ik vanavond het eerste ei van de frater (die legde vorige ronde iedere keer tegen de schemering!!)
    Ik blijft maar rustig afwachten

Opmerking

ik wacht nog steeds

de putters zitten inmiddels al enige dagen op 5 eitjes te broeden. Dat gaat dus prima.
      De fraters hadden binnen 1 dag een pracht nest gemaakt om dit vervolgens in 3 dagen helemaal te slopen. Tot op de dag van vandaag geen nieuw nest of eitjes. Balen.
      De barmsijzen en sijzen jagen stevig achter elkaar aan, maar nestbouw ho maar.
      wie weet de komende dagen.
      ik vind het bijzonder dat in de voliere de putters wel een nest hebben en de barm- en gewone sijs niet.
      De fraters zijn denk ik gewoon boos dat ze apart gezet zijn. Dat moet ik volgend jaar maar anders oplossen (putters apart denk ik)

Opmerking

Mijn goudvinken deden hetzelfde: nest maken en afbreken.

Heb ze nu een ander nest bijgegeven op een andere plaats in hun broedkooi. Ze heeft nu een nest gebouwd en tot op heden is het nog heel en er ligt al 1 ei in.

Wie weet lukt het nog wel voor je!

Opmerking

Dat had ik al gedaan. maar vandaag zijn ze weer opnieuw gestart met aanrommelen in het eerste nest. Ik zie wel waar het eindigt

Opmerking

medaar:

altid vroeg op: kweek al 45 jaar europese..
            leer soms nog wa bij ??.
            oja heb nu 4 botvinken jongen uitvliegen . zijn 20 dagen oud.
            ik weet bij ringen op 5 dagen wat wat is .

Opmerking

en zo denk je dat het niet goed gaat en dan ineens:
              vanochtend 2 jongen bij de putters
              en de fraters een mooi nest en een ei

nu maar hopen dat het niet nog kouder wordt en ook die regen mag verdwijnen van mij

Opmerking

Working...
              X