Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Putters vallen dood van de stok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Putters vallen dood van de stok

    Hallo.

    Ik heb een groot probleem, wie kan en wil mij raad geven
    Ik heb steeds putters gekocht geringd en zet ze in mijn voillere en na een paar dagen vallen ze zo neer, ik geef ze wildzangvoer en universeelvoer
    en toch gaan ze steeds dood.

    alvast bedankt,
    Rammertje

  • #2
    dag rammetje op vandaag zijn er veel kuurders die de vogels constand kuren om ze op de stok te houden .
    bij jou krijgen ze dan niet en vallen dan dus van de stok dat is vaak het probleem van putters en vinken wereld
    zeg niet dat ze het allemaal doen altijd vragen wat krijgen ze aan voeding en kuren en vitamines
    maar kan best zijn dat ze iets onder de leden hebben met hoeveel vogels is dit al gebeurt ??
    en zet je ze ook appart ? paar weken?

    Opmerking


    • #3
      Putters vallen dood van stok

      Ik heb nu 3 koppels verloren, ze gaan bij mij de voillere in
      en zet ze dus niet appart.
      Ze gaan in het nachthok en daarna zie ik ze in de buitenvlucht
      en al snel dood op de grond.

      rammertje

      Opmerking


      • #4
        en die zet je gelijk bij je eigen vogels of is dit wat je hebt enkel alleen de 3 koppels
        zaten de vogels niet binnen bij vorige eigenaar??

        Opmerking


        • #5
          nee ze kwamen zo uit de voillere en kregen niets aan medecatie

          Ik heb in mijn voilere barmsijsen, mex roodmussen, groenlingen,zeebravinken, allemaal een koppel

          Opmerking


          • #6
            Misschien best eens ESB 3 kuur geven.
            Verplaatsing veroorzaakt stress, kan dus opflakkering van coccidiose zijn, zeker in deze tijd van het jaar.
            En, allicht waar, vooraf teveel antibiotica gekregen.....

            Opmerking


            • #7
              Alle keurders van distelvinken zeggen dat ze niet kuren. Vind ik persoonlijk dik gelogen
              Nooit op voort gaan.

              ESB is voor deze vogels een must, dus mocht het zijn dat je nieuwe aankoop, geef ze ESB-3
              http://dewittn17.skyrock.com/

              Opmerking


              • #8
                als je nieuwe vogels aan koopt altijd 3 weken apprt voor observatie als je pech hebt kan het je hele vogel bestand kosten ik hoop het niet voor je

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door rammertje
                  Ik heb nu 3 koppels verloren, ze gaan bij mij de voillere in
                  en zet ze dus niet appart.
                  Ze gaan in het nachthok en daarna zie ik ze in de buitenvlucht
                  en al snel dood op de grond.

                  rammertje
                  Heb je gekeken of ze de voer en waterbak kunnen vinden?
                  Als de vorige eigenaar op een andere manier voerde/ander soort bakjes etc dan loop het ook vaak verkeerd af,je zult de eerste niet zijn.
                  Bij nieuwe vogels altijd observeren of ze alles kunnen vinden en zoals al gezegd nieuwe vogels apart zeker voor twee weken liever langer.

                  En treursijs,kuren een must bij putters?
                  Geloof je het zelf,als je het wilt is het te doen zonder maar het probleem is vogels of liever gezegd kwekers te vinden die niet kuren.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher

                    En treursijs,kuren een must bij putters?
                    Geloof je het zelf,als je het wilt is het te doen zonder maar het probleem is vogels of liever gezegd kwekers te vinden die niet kuren.
                    Kuren is in mijn bloedlijn van mijn vogels een must, anders kan ik ze oprapen van de grond. Dus ja ik kuur liever dan mijn vuilbak ermee te moeten vullen. Ik vermeld het telkens wel aan de kopers waar ze voor staan
                    http://dewittn17.skyrock.com/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                      Kuren is in mijn bloedlijn van mijn vogels een must, anders kan ik ze oprapen van de grond. Dus ja ik kuur liever dan mijn vuilbak ermee te moeten vullen. Ik vermeld het telkens wel aan de kopers waar ze voor staan
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik heb het al gezegd, distelvinken kwekers die zeggen dat ze niet kuren zijn zeveraars! Ik wens je veel succes om iemand te vinden die werkelijk niet kuurt. Maar tegenwoordig zijn die mensen zeer zeldzaam.
                        http://dewittn17.skyrock.com/

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                          Kuren is in mijn bloedlijn van mijn vogels een must, anders kan ik ze oprapen van de grond. Dus ja ik kuur liever dan mijn vuilbak ermee te moeten vullen. Ik vermeld het telkens wel aan de kopers waar ze voor staan
                          Wat houdt (het) kuren in?

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door pico
                            Wat houdt (het) kuren in?
                            Toe dienen van ESB-3, Vijf dagen ESB, Twee dagen Vitaminen.
                            Dus de werkweek ESB -3 en in het weekend vitaminen
                            http://dewittn17.skyrock.com/

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                              Ik heb het al gezegd, distelvinken kwekers die zeggen dat ze niet kuren zijn zeveraars! Ik wens je veel succes om iemand te vinden die werkelijk niet kuurt. Maar tegenwoordig zijn die mensen zeer zeldzaam.
                              Waar een wil is is een weg.

                              Ondanks dat het je enige vogels zal gaan kosten is er een weg terug.
                              Door toch te gaan voor "schone" / resistente vogels zul je op de langere termijn meer plezier aan je hobby kunnen beleven.

                              Opmerking

                              Working...
                              X