Mededeling

Collapse
No announcement yet.

baycox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• baycox

Hallo heb een koppel putters gekocht,de man waarvan ik ze kocht gaf ze baycox. Heeft iemand er ervaring mee, en hoe vaak moet er van geven. Heb het nog niet gekocht,wacht op jullie reactie. bvd.

baycox geef je tegen coccidiose. veel liefhebbers geven 2 keer per jaar een kuurtje van 2 of 3 dgn. in de rui en voor de kweek. maar het hoeft niet, en zeker niet als ze net gekuurd zijn. als je vogels gezond zijn blijf je het liefst van de medicijnen af

Opmerking

baycox

Bedankt voor de snelle reactie,ik weet niet of ze een kuur gehad hebben, maar je hebt gelijk ik blijf ook liever van de medizijnen af.

Opmerking

waar koop je dat voor een eventueele zieke vogel
        ik wis niks te verzinen dus zet ik hier maar niks neer

Opmerking

Bij de dierenarts.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

het beste had je aan de verkoper gevraagd, hoe veel en hoe vaak hij kuurde. ook belangrijk is, hoe ze bij jou zitten. binnen, of buiten, overdekt ? speelt allemaal mee. ideaal zou zijn om zonder medicijnen te kweken, maar als ze het gewend zijn ?
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Idd Ton, Ik ben bang Jerry dat je junkies heb gekocht, het klinkt hard maar waarschijnlijk zijn je putters zonder ze te blijven kuren snel ziek.

Deze vogels hebben geen eigen weerstand op gebouwd.

Het heeft er mij ook al een paar gekost tot ik echt een koppel had wat nog nooit gekuurd was.

Wat voor putters zijn het Bloem of Major?
              Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                Bij de dierenarts.
                bedankt
                ik wis niks te verzinen dus zet ik hier maar niks neer

Opmerking

zonder

met een beetje mazzel krijg je ze er wel vanaf. als de verkoper eerlijk verteld, hoeveel ze kregen, als ze al regelmatig gekuurd werden ? er zijn genoeg kwekers die ze voor en na het seizoen een kuur geven. maar de omstandigheden, moeten ook goed zijn. en een beetje mazzel......
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

In ieder geval zorgen voor een zo droog mogelijke bodem, broedkooien met bodemroosters, of buitenvoliere met tegels/beton.
                    Groeten Michael

Opmerking

fonio paddy

Fonio paddy helpt ook bij het voorkomen van coccidiose.

Af en toe in een snoepbakje aanbieden,

Maar het zal vast niet zo sterk zijn als bycox.

Gr Arjan

Opmerking

baycox

Ik moet julie bedanken voor de reacties, ik werdt gevraagd of bloemputters waren,het zijn mijn eerste putters dus ik weet het niet. Heb een mail gestuurd naar de verkoper,met de vraag naar het soort putter , en naar de kuur met baycox,heb nog geen antwoordt gehad. De vogels zitten bij mij in een grote broedkooi binnen.Ik wil het toch proberen het zonder medicijnen te doen.Groet jullie . jerry

Opmerking

baycox

Ik wilnog eens terug komen over het medicijn baycox.Heb de kweker gevraagd hoevaak hij ze dat gaf,hij heeft geantwoordt dat hij het om de 5-6 weken gaf. Het zijn major putters.Maar ik wil ze dit mdicijnniet geven,neem ik hier door een groot risico?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jerry
                            Ik wilnog eens terug komen over het medicijn baycox.Heb de kweker gevraagd hoevaak hij ze dat gaf,hij heeft geantwoordt dat hij het om de 5-6 weken gaf. Het zijn major putters.Maar ik wil ze dit mdicijnniet geven,neem ik hier door een groot risico?
                            Het risico bestaat dat als jij het niet geeft de putters binnen aanzienlijke tijd het loodje leggen.
                            Ik kuur zelf helemaal niet maar dat is ieders eigen keus maar een normalere manier vindt ik twee keer per jaar.
                            Ik vindt om de 5-6 weken vrij veel om niet te zeggen veel te veel.
                            Deze kweker had je dit bij aankoop moeten vertellen vindt ik,maar wie ben ik
                            Misschien zijn er andere meningen maar die zullen dan wel volgen.
                            Mvg,
                            Kingfisher.

Opmerking

baycox

Kingficher bedankt voor je snelle reactie,in alle eerlijkheid heeft hij mij wel verteld dat hij ze baycox gaf,maar ik wist niet wat het was. Ben een beginner.

Opmerking

Working...
                              X