Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Putters willen niet....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Putters willen niet....

Sinds een maand heb ik een bloemputter koppel, ik weet nu zeker dat het een mannetje en popje is omdat de man veel zingt en het pop haast niet. (hier was ik eerst niet echt zeker van).
    Tevens heeft het mannetje een donkere bocht bij zijn vleugels en het popje niet.
    Het wil maar niet lukken om met dit koppel te kweken, ze doen niets, af en toe geven ze elkaar wat te eten en daar blijft het bij.
    In mijn buiten voliere op balkon (140hx70bx36d) ligt alles wat ze maar nodig hebben voor een nest en voeding.
    Ik geef ze ook genoeg paardenbloemen (2x per week)
    Als je het aan mij vraagt, denk ik dat de man niet echt geintresseerd is in het paren, ik heb veel filmpjes bekeken op youtube van mannetjes die het popje iedere keer bespringen en proberen te paren, die van mij doet dat dus helemaal niet.
    Ik heb ze van een kweker gekocht die beweert dat ze goed de winter zijn doorgekomen en ook genoeg eivoer hebben gegeten om in een goede conditie te zijn voor het broedseizoen.

Wat moet ik doen? wie kan mij hiermee helpen? ik wil zo graag kweken met putters, maar als ik het zo zie, dan denk ik dat het voor dit jaar niet gaat lukken.

Ik ben een beginner vwb het kweken met putters, heb vroeger kanaries gekweekt en dat ging perfect.

PS: er zit ook een kanarie pop sinds een week bij, in de hoop dat hij wel met dit popje wil paren (bastaard putters).

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt.

Druk eens wat katoenen watten door het draad en kijken wat er dan gebeurd.
    Zijn ze gekweekt in kooien of uit de voliere?

mvg eddie.

Opmerking

140hx70bx36d doet mij meer denken aan een broedkooi dan aan een voliere, Maar hoe groot zaten ze bij de vorige eigenaar?

En die paardebloemen hoe zien die eruit als je die geeft? , de gele bloemen, zaadknopen of de pluizenbollen.

Ben bang met een kanarie pop erbij dat hij helemaal niet meer weet waar hij aan toe is.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door girlits
        Druk eens wat katoenen watten door het draad en kijken wat er dan gebeurd.
        Zijn ze gekweekt in kooien of uit de voliere?

mvg eddie.
        Ze zijn gekweekt in een buiten voliere, dus het is niet zo dat dit een buiten locatie nieuw voor ze is.

Vwb de katoenen watten, heb ik al gedaan, ze spelen ermee en verder niets.
        Ik heb in een bak 3 soorten (licht van kleur) nestmateriaal liggen, dus daar ligt het absoluut niet aanl.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
          140hx70bx36d doet mij meer denken aan een broedkooi dan aan een voliere, Maar hoe groot zaten ze bij de vorige eigenaar?

En die paardebloemen hoe zien die eruit als je die geeft? , de gele bloemen, zaadknopen of de pluizenbollen.

Ben bang met een kanarie pop erbij dat hij helemaal niet meer weet waar hij aan toe is.
          Ik geef ze paardenbloemen voordat ze gaan pluizen, daar zijn ze echt helemaal gek op.

Vwb die kanariepop, ik heb begrepen dat een putter man daar geen problemen mee heeft, je kan er zelfs nog 1 pop bij zetten.

Opmerking

te kort

ik denk dat het koppel nog te kort bij je is, om al tot broeden over te gaan. ik ben van mening, dat het een jaar duurt, voordat je vogels zover zijn dat ze broedrijp zijn. eerst moeten de vogels wennen aan jou en hun nieuwe omgeving, ook het voer, en wat ze verder krijgen. alles is anders dan bij hun vorige eigenaar. ik merk het ook hier aan mijn eigen vogels. voorbeeldje: vorig jaar 1 koppel helena`s gekocht, zitten er nu goed strak bij, en hebben het goed naar hun zin. er worden volop nesten gebouwd, maar daar houd het op. 3 maanden terug heb ik er een koppel bijgekocht, en je kan nog steeds het verschil zien in die 2 koppels, aan hoe fit ze zijn. het lijkt wel of ze aan het ruien zijn, zo slordig dat ze er bij zitten, het tweede koppel. er gaat meer tijd overheen, dan we graag zouden willen, om onze vogels zover te krijgen om ze in broed conditie te krijgen.

en putters staan er om bekend, dat het niet de makkelijkste vogels zijn om mee te kweken.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              ik denk dat het koppel nog te kort bij je is, om al tot broeden over te gaan. ik ben van mening, dat het een jaar duurt, voordat je vogels zover zijn dat ze broedrijp zijn. eerst moeten de vogels wennen aan jou en hun nieuwe omgeving, ook het voer, en wat ze verder krijgen. alles is anders dan bij hun vorige eigenaar. ik merk het ook hier aan mijn eigen vogels. voorbeeldje: vorig jaar 1 koppel helena`s gekocht, zitten er nu goed strak bij, en hebben het goed naar hun zin. er worden volop nesten gebouwd, maar daar houd het op. 3 maanden terug heb ik er een koppel bijgekocht, en je kan nog steeds het verschil zien in die 2 koppels, aan hoe fit ze zijn. het lijkt wel of ze aan het ruien zijn, zo slordig dat ze er bij zitten, het tweede koppel. er gaat meer tijd overheen, dan we graag zouden willen, om onze vogels zover te krijgen om ze in broed conditie te krijgen.

en putters staan er om bekend, dat het niet de makkelijkste vogels zijn om mee te kweken.
              Maar ze hebben beide wel een witte snavel, dit duidt toch op een broedrijpe koppel?

Opmerking

ja dat klopt
                Groeten Michael

Opmerking

Hallo,
                  Misschien passen de vogels niet bij elkaar!?
                  Niet elke man en pop samen zijn een goed kweekpaar.
                  Wat was de reden dat je ze hebt kunnen kopen? een goed kweekkoppel zit nu vol in de kweek en geen enkele kweker/liefhebber zal die dan gaan verkopen tenzij er problemen mee zijn of ze helemaal niks doen......
                  En een witte snavel betekend dan wel dat ze broedrijp zijn maar is geen garantie voor kweek.
                  Ik denk dat je geduld moet hebben en ervan uit moet gaan dat je volgend jaar kan gaan kweken met ze en dat alles wat dit jaar nog gebeurd meegenomen is.
                  Suc6 ermee
                  GR BB

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door stieglitz
                    Hallo,
                    Misschien passen de vogels niet bij elkaar!?
                    Niet elke man en pop samen zijn een goed kweekpaar.
                    Wat was de reden dat je ze hebt kunnen kopen? een goed kweekkoppel zit nu vol in de kweek en geen enkele kweker/liefhebber zal die dan gaan verkopen tenzij er problemen mee zijn of ze helemaal niks doen......
                    En een witte snavel betekend dan wel dat ze broedrijp zijn maar is geen garantie voor kweek.
                    Ik denk dat je geduld moet hebben en ervan uit moet gaan dat je volgend jaar kan gaan kweken met ze en dat alles wat dit jaar nog gebeurd meegenomen is.
                    Suc6 ermee
                    GR BB
                    Zo'n vermoeden heb ik ook, ik denk inderdaad dat ze nog aan elkaar moeten wennen en dat het te vroeg is om met deze bloemputters te kweken, helaas!!!

De kweker van wie ik ze kocht, had een voliere vol met kanaries en putters en verkocht deze dus om ermee te kweken, maar goed, ze zijn beide van 2010 dus misschien ook nog een beetje te jong om ermee te kweken.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Opmerking

Zijn ze wel onverwant?
                      Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                        Zijn ze wel onverwant?
                        Nu vraag je me wat, ik heb werkelijkwaar geen idee? ik zal proberen dit te vragen aan de kweker van wie ik ze heb gekocht.

Opmerking

Heb het al wel eens vaker gemeld dat je bij de putter beter een paar koppels bij elkaar kunt zetten zodat ze zelf een partner kunnen kiezen, dit jaar het koppel dat zich het eerste uitzocht heeft een binnenvlucht gekregen en daar liggen nu 3 jongen bij een ander koppel had 5 eieren en heeft er 2 groot gebracht en zit nu op 6 bevruchte eieren. En een koppel waar de pop maar 1 ei van legt en de vorige keer meteen het nest verliet toen er een jong was, deze zit nu weer op 1 ei. Heb meerdere vogels in voorjaar aangeschaft en de kwekers die mij vertelden dat ze geen levend voer gaven, daarvan voeren dus de ouders ook bijna geen levend voer en dan is er duidelijk verschil te zien in de snelheid van het groeien want de jongen met levend voer groeien sneller en lijken op het eerste gezicht bij het ringen groter.

Opmerking

ringen

Oorspronkelijk geplaatst door Putter76
                            Nu vraag je me wat, ik heb werkelijkwaar geen idee? ik zal proberen dit te vragen aan de kweker van wie ik ze heb gekocht.
                            kijk anders even op de ringen. als ze het zelfde kweeknummer hebben, is de kans aanwezig dat het verwant is.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                              kijk anders even op de ringen. als ze het zelfde kweeknummer hebben, is de kans aanwezig dat het verwant is.
                              Als ik ze bij dezelfde kweker heb gekocht dan moeten ze wel verwant zijn, kan niet anders, dom dat ik daar niet eerder aan dacht, maar goed, ik wist ook niet dat putters die verwant waren geen koppel konden vormen.

Opmerking

Working...
                              X