Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodembedekker in broedkooien Europese cultuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #61
    Als je geen plaats hebt mag dat nooit de rede zijn om je vogels te klein te huisvesten.
    Als ik een paard wil ,en ik heb er geen plaats voor ,dan zet ik dat toch ook niet in de gang !
    Als je minder plaats hebt ,dan houw je minder vogels.
    Wat een ander doet moet hij helemaal zelf weten.
    Of ik het daar mee eens ben of niet ,heeft daar helemaal niks mee te maken.
    Ik geef gewoon mijn mening ,net als de meeste hier ,maar sommige voelen zich dan metteen aangevallen.

    Opmerking


    • #62
      Als je echt kweekt, dan weet je dat je dat het best kunt beheersen in broedkooien. Je kan snel ingrijpen als er iets mis gaat. Je jongen hoeven niet van grote hoogte omlaag te vallen. Als er een jong dood ligt in het nest zie je dat snel en kan je alles netjes schoonmaken. Het is schoner, kortom, broedkooien (en kweekboxen) zijn mijns inziens de beste manier om vogels op een gezonde manier op te laten groeien.

      Opmerking


      • #63
        natuurlijk

        een vogel zal uit zijn instinct ook op de bodem willen scharrelen, bij traliebodems kan dat niet. in broedkooien kan je ook andere materialen gebruiken, zodat een vogel zich op de bodem kan begeven zonder ziek te worden. ik gebruikte in mijn broedkooien natural anti coccidiose korrels, een soort kattebak grit. ontlasting droogde daar in snel op. elke week schoon houden ging daar bij prima. maar ieder zijn manier, echter ik zie niet graag van die tralie bodems bij vogels. het lijkt mij niet prettig voor de vogels.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #64
          ik idem ton.

          IK denk niet dat traliebodems ideaal zijn, maar ieder zijn mening.

          ik kweek mijn vogels op beukensnippers, en vervang dat iedere 1/2 week.
          in de voliere's liggen ook beukensnippers, een dikke laag die ik iedere 1 1/2 week vervang. (dikke laag zodat de kwartels het geheel wat omwoelen.)


          Kris
          Groet'n uut Drenthe

          Opmerking

          Working...
          X