Ik vat het niet persoonlijk op dus spreek vrij over wat je vindt.
Ik begrijp alleen even niet wat die roofvogels ermee te maken hebben? De duiven die ik vind zijn zelden door roofvogels geslagen geweest. En dan nog? Dan kies je er dus voor om je duiven aan roofvogels bloot te stellen. Er zijn op de jaren 70 na nog nooit zo weinig roofvogels geweest als nu. De klacht dat het er teveel zijn is ongegrond. Ik woon in een puur roofvogelgebied. Gelderland, platteland en een horst van buizerd, een horst van havik en heel wat uilen op nog geen 500 meter van mijn huis. Slechtvalk jaagt hier, sperwers bij de vleet en ik verlies gemiddeld 2 duiven op een jaar. Meestal de jongen. Ik heb er nu 1 zitten van 2004 die nog nooit geslagen is. Ik heb geen duiven achter gaas maar duiven die vrij leven.
Dus dat roofvogel deel geldt vooral voor zwakke dieren. Een gezonde duif is vrijwel niet te slaan. Afgemat is hij wel een makkelijke prooi. Ik denk niet dat de verliezen die jullie toeschrijven aan roofvogels iets te maken hebben met roofvogels. Hoe komen al die zwakke duiven anders op de grond. Ga nu eens rijden en kijk in de bermen. De ene na de andere dode postduif. Ze landen op de weg omdat ze alleen beton kennen. Ze lopen niet op gras. Dus je zal altijd duiven in de bermen zien lopen rond deze tijd. Zelfs die worden niet gepakt door roofvogels blijkbaar want de auto's en de uitputting doen meer hun werk.
Ik begrijp alleen even niet wat die roofvogels ermee te maken hebben? De duiven die ik vind zijn zelden door roofvogels geslagen geweest. En dan nog? Dan kies je er dus voor om je duiven aan roofvogels bloot te stellen. Er zijn op de jaren 70 na nog nooit zo weinig roofvogels geweest als nu. De klacht dat het er teveel zijn is ongegrond. Ik woon in een puur roofvogelgebied. Gelderland, platteland en een horst van buizerd, een horst van havik en heel wat uilen op nog geen 500 meter van mijn huis. Slechtvalk jaagt hier, sperwers bij de vleet en ik verlies gemiddeld 2 duiven op een jaar. Meestal de jongen. Ik heb er nu 1 zitten van 2004 die nog nooit geslagen is. Ik heb geen duiven achter gaas maar duiven die vrij leven.Dus dat roofvogel deel geldt vooral voor zwakke dieren. Een gezonde duif is vrijwel niet te slaan. Afgemat is hij wel een makkelijke prooi. Ik denk niet dat de verliezen die jullie toeschrijven aan roofvogels iets te maken hebben met roofvogels. Hoe komen al die zwakke duiven anders op de grond. Ga nu eens rijden en kijk in de bermen. De ene na de andere dode postduif. Ze landen op de weg omdat ze alleen beton kennen. Ze lopen niet op gras. Dus je zal altijd duiven in de bermen zien lopen rond deze tijd. Zelfs die worden niet gepakt door roofvogels blijkbaar want de auto's en de uitputting doen meer hun werk.

Opmerking