Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamant duif jong ineens dood in nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Diamant duif jong ineens dood in nest

Ga ik vanmorgen in mijn voliere kijken lig mijn duivenjong dood in het nest 😳😢 het had al veertjes.. Zo jammer.. Volgens mij komt het omdat duiven pop meer broed neiging heeft.. Alkes ging zo goed...
    Wie heeft er ervaring mee, hoe kan ik volgende x tegen gaan?

Het kan ook gewoon een zwak jong geweest zijn. Jammer, maar de duivin is in broedstemming, dus het volgende nestje zal wel snel volgen. Is het een jonge moeder?
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ja ze is nog jong.. Hoop dat het volgende x beter gaat. Toch jammer, ik vond het zo leuk.

Opmerking

Had het jong een volle krop? Dit geeft namelijk weg of de ouders nog moeite gedaan hebben om het te voederen of niet.

Opmerking

Gister ochtend gaf een van de ouders het jong nog te eten dat zag ik.. En in de avond leefde het nog..
          Ik hoop dat volgende x beter verloopt.. Wat moet je doen als je merkt dat de ouders niet meer geven... Of is daar niets aan te doen. Zeg maar de natuur...

Opmerking

Als de ouders het niet meer voederen kan het zijn omdat ze onervaren zijn of omdat ze zelf weten dat het jong niet helemaal gezond is. Je kan dan bijvoederen met een spuitje, maar ikzelf doe het niet bij ervaren koppels omdat ervaren koppels waarschijnlijk weten dat het jong sowieso iets mankeert. Vaak levert het jong kunstmatig in leven houden een traag exemplaar op dat niet geschikt is voor de fok.

Als het jong dood ligt met een volle krop, is het waarschijnlijk onderkoeld geraakt 's nachts door ouders die het niet lang genoeg warm houden (onervarenheid). Het jong zelf mankeerde voordien waarschijnlijk niks, anders waren ze gestopt met voederen.

Als je ze het hebt zien voederen, gok ik op optie twee, de koude dagen/nachten onderschat en het nest te lang verlaten ...

Opmerking

Working...
            X