Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge tortelduiven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jonge tortelduiven

Ik heb een vraag. Ik heb dus twee jonge tortelduif doffers, zitten ieder apart. Nou komt er binnenkort een jonge duivin bij, die zet ik bij een van de doffers. Voor de andere doffer ga ik ook een duivin kopen. Zouden ze met zijn vieren wel in een kooi kunnen of moeten de beide koppels apart blijven zitten?

belangrijk is, hoe groot is de kooi waar ze met z`n vieren in gaan ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

De kooi is ruim een meter breed, 85 cm diep en ruim een meter hoog. Hun ouders zitten ook in zo eem grote kooi.

Opmerking

Te klein voor twee koppels.

Opmerking

inderdaad wel erg klein voor 2 koppels, hoe groot is de 'grote' kooi voor de ouders dan?
          groeten gijs

Opmerking

Tortels zelf zijn niet kieskeurig, 't zijn ook geen echte vliegers, maar het best geven wij ze toch wat bewegingsruimte. En het liefst ook wat apart kweken. Als je in groep (kolonie) kweekt, moet er alvast voor heel wat vliegruimte gezorgd worden, zodat elk koppeltje toch zijn eigen privacy (of territorium) heeft.

Ik zag nog tortels die gekweekt werden in kweekbakken voor kanaries! Maar dit is zeker niet aan te raden.
            parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Lezen Forpus !!! (3)

Gr ,Hubert

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Karin38 Bekijk Bericht
                De kooi is ruim een meter breed, 85 cm diep en ruim een meter hoog. Hun ouders zitten ook in zo eem grote kooi.
                in zo een grote kooi, dat betekent toch niet dat de maten exact hetzelfde zijn, je kunt nu wel zeggen beter lezen maar het is me gewoon niet duidelijk
                groeten gijs

Opmerking

Working...
                X